Russell to bez hlasiviek dotiahol na druhé miesto: Pomohli nám chladnejšie teploty


Mercedes je po Baku späť na druhom mieste Pohára konštruktérov. Niežeby na tom záležalo, hoci do boja o celkové druhé miesto sa vrátil aj Red Bull. Russell však so svojím tímom napriek nenápadnému výkonu a náročným okolnostiam vybojoval krásne druhé miesto.
Mercedes zažil oveľa lepší víkend a druhé a štvrté miesto je najlepším výsledkom tímu od Kanady, pritom tomu od štvrtka nič nenasvedčovalo. Russell celý víkend bojoval s chorobou, vynechal štvrtkové, piatkové aj sobotné mediálne povinnosti. Pred novinárov predstúpil prvýkrát v podstate až v nedeľu po pretekoch, v ktorých patril medzi najväčšie hviezdy.
George podnikol úchvatný overcut. V úvode pretekov sa po tvrdom súboji s tímovým kolegom Kimim Antonellim ocitol za Júkim Cunodom, ktorého zakrátko prekonal a v prvom stinte podnikol ohromný overcut, vďaka ktorému sa dostal nielen pred Antonelliho, ale aj Carlosa Sainza a skončil druhý.
„Dnes sa už cítim lepšie, ďakujem,“ povedal Russell po pretekoch stále značne zachrípnutý. „Posledných pár dní bolo dosť ťažkých. Našťastie, aspoň dnes som sa trochu vyspal.“
Tomu okrem vlastného výkonu pomohla k výsledku aj stratégia. Ako sa ukázalo, piloti štartujúci na tvrdých pneumatikách na tom boli napokon v cieli o niečo lepšie. „Neboli sme si istí, aká bude správna stratégia, a preto sme sa ju rozhodli rozdeliť. Mysleli sme si, že McLaren bude na hardoch a takisto minimálne jedno Ferrari. Považovali sme ich za našich hlavných súperov, ale Carlos odjazdil úžasné preteky a bol veľmi rýchly,“ pokračoval George.
„Na tvrdých pneumatikách som cítil sebadôveru a mohol som na to tlačiť. Zvolil som veľmi agresívny nájazd do boxov a myslím si, že som tak získal kopu času. Som spokojný s výsledkom,“ dodal Russell.
V Baku pravdepodobne zohrali svoju rolu aj nižšie teploty a zamračené počasie. Je známe, že Mercedesu to zvykne vyhovovať a inak tomu nebolo ani tento víkend. „Určite to s tým malo niečo spoločné. Toto boli preteky, v ktorých nebolo problémom prehrievanie, skôr ste potrebovali udržať pneumatiky zahriate, nie ich chladiť. Museli ste na to tlačiť v zákrutách, aby ste udržali pneumatiky v správnom okne,“ skonštatoval pilot Mercedesu.
„Nemyslím si teda, že trápenie McLarenu je takým prekvapením. Samozrejme, v sobotu mali zlý deň a mali byť vpredu, čo by zmenilo celý obraz pretekov, ale napriek tomu vidíte jasný trend. V chladnejších pretekoch sme dobrí, McLaren sa trápi, a naopak,“ dodal Russell.