Horner vysvetlil rýchlostnú výhodu: Jazdili sme s menším zadným krídlom | Magazín F1 - F1online.sk

Horner vysvetlil rýchlostnú výhodu: Jazdili sme s menším zadným krídlom

Christian Horner
zdroj: Red Bull Content Pool

Christian Horner je ohromený tvrdením Tota Wolffa, ktorý povedal, že Red Bull vďačí za svoju rýchlostnú výhodu na rovinkách najmä pohonnej jednotke Honda, ktorá dosiahla obrovský pokrok vpred. Šéf tímu Red Bull však tvrdí, že Honda síce odvádza kvalitnú prácu, no špecifikácia pohonnej jednotky je stále tá istá a zisky na rovinkách boli zapríčinené najmä menším zadným krídlom.

Je pravdou, že Red Bull bol počas Veľkej ceny Francúzska skutočne najrýchlejším monopostom z hľadiska maximálnej rýchlosti. Na rovinke Mistral dosiahol Max Verstappen v kvalifikácii rýchlosť 328,7 km/h. Vynikajúca rýchlosť Red Bullu však bola z veľkej časti zapríčinená konfiguráciou zadného krídla na monoposte RB16B, ktorý ponúkol nízky odpor a tým vyššiu maximálku.

Na druhej strane je potrebné podotknúť, že monoposty poháňané motorom Honda, teda Red Bull a AlphaTauri, boli pred Veľkou cenou Francúzska vybavené novým motorom a Wolff skonštatoval, že práve to spôsobilo veľký rozdiel v maximálnych rýchlostiach medzi Mercedesom a Red Bullom. „Predstavili druhú pohonnú jednotku a urobili s ňou obrovský krok vpred. Ich auto je dobré, o tom niet pochýb,“ povedal Wolff.

Horner bol však z tohto vyjadrenia značne zmätený a Wolffovi pripomenul, že pravidlá F1 platné v tomto roku zakazujú zavedenie novej špecifikácie pohonnej jednotky. „Nemáme povolené robiť pokroky,“ reagoval šéf tímu Red Bull. „Neviem na čo naráža. Myslím si, že je to rovnaká špecifikácia ako pri prvej pohonnej jednotke. Jazdili sme s oveľa menším zadným krídlom, takže preto bol náš výkon na rovinkách tak silný. Domnievam sa, že Honda odvádza skvelú prácu, ale nevidíme náhle a výrazné zvýšenie výkonu,“ zhodnotil Horner.

Technický riaditeľ Hondy Tojoharu Tanabe potvrdil, že zavedenie novej špecifikácie pohonnej jednotky nie je dovolené a akékoľvek zisky v tejto oblasti boli výsledkom lepšieho hospodárenia s energiou. „V tíme zavádzame nové súčiastky, aby sme sa v každých pretekoch mohli rozvíjať. Špecifikácia pohonnej jednotky je stále rovnaká, ale učíme sa, ako lepšie hospodáriť s energiou v jednotlivých pretekoch. Pozeráme sa na charakteristiky každého okruhu a myslím si, že takýto každodenný vývoj stojí za súčasným zlepšením,“ zhodnotil Tanabe.

Možno vás zaujme

Komentáre