logo F1online.sk

Horner: Teraz sme sa odplatili za Barcelonu, o pár týždňov prídu aj krídla

Christian Horner a Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala21. 6. 2021

Spomínate si ešte na preteky v Španielsku a víťazstvo Mercedesu? Veľmi podobným spôsobom ako v Barcelone aj cez víkend vo Francúzsku vyhral tím, ktorý stavil na dve zastávky a rozhodol sa pre stíhaciu jazdu. Red Bull tak v Le Castellet použil proti Mercedesu jeho vlastnú medicínku a zahnal ho do kúta, v ktorom už nemohol inak len zostať na jednozastávkovej stratégii. Christian Horner položartom-polovážne dodáva, že tu sa odplata Red Bullu nekončí.

“Toto bola v podstate odplata! Viete, že dnes to bola odplata za Barcelonu,” podpichol pristojaceho Tota Wolffa Christian Horner počas ich spoločného rozhovoru na Sky Sports. “Boli sme v hroznej pozícii, tak trochu ako v Barcelone. Vtedy som si pomyslel: Toto nám nemôžu spraviť zas!”

Počas pretekov sa ukázalo, že pneumatiky sa ničili oveľa rýchlejšie ako počas piatkových simulácií. Svoju úlohu okrem toho zohral i ďalší faktor; Mercedes rozbehol zastávky v boxoch skôr, než aký bol plán, a to kvôli prebrzdenej pneumatike Valtteriho Bottasa. Aj preto Verstappen vo vysielačke neveriacky hlásil, že takto do cieľa dôjsť nemôžu.

“Nechceli sme sa ocitnúť v rovnakej pozícii ako v Barcelone, tak sme sa do toho vrhli a zvolili dvojzastávkovú stratégiu, čo sa našťastie vyplatilo,” pokračuje šéf Red Bullu. “Bolo ťažké zájsť do boxov z čela 21 kôl pred koncom, ale nebáli sme sa rizika a šli sme do toho.”

“Potom to už bolo len na Maxovi, aby to dobojoval na trati. Videli sme, že Lewis zodral pneumatiku takmer až na kostru, takže na nej nemohlo zostať vôbec nič,” poznamenal Horner.

Ešte predtým, ako sa Verstappen nalepil na Hamiltona, sa musel dostať cez Bottasa. S tým si napokon hravo poradil, no s Hamiltonom to mal o čosi ťažšie. Samotný predbiehací manéver ani nie, ale spočiatku sa zdalo, že Holanďan mal problém dostihnúť Britov Mercedes.

“Po tom, čo predbehol Valtteriho, mal Max päť alebo šesť kôl, tak sklonil hlavu. Musím povedať, že nakoniec bol Lewis veľmi férový pri tom manévri. Nebránil sa tvrdo ani agresívne, bol to veľmi čistý manéver,” pokračoval Horner. A možno si Lewis po Baku spomenul, že body sa rozdávajú aj za druhé miesto a šampionát naozaj nie je šprint…

Z víťazstva sa v Red Bulle náramne tešili. “Boli to skvelé preteky a vidíme, aké je to tesné. Pre nás to bolo vynikajúce víťazstvo. Stačí sa pozrieť na to, aké je to medzi týmito dvomi tímami tesné. Tento šampionát bude až do konca kto z koho.”

Po tomto triumfe sa môžeme tešiť aj na ďalšie zákulisné boje, tie budú tento rok nemenej dôležité ako bitky na trati. Potom, čo Mercedes rozdúchal ságu okolo zadných krídel, sa Red Bull hotuje na odvetu. Podobným spôsobom chce presadiť, aby sa sprísnili aj testy predných krídel. Zahraničné médiá už dokonca hovoria o tom, že FIA začala prešetrovať horizontálne lopatky predných krídel a ich flexibilitu.

“Dnes sme sa odplatili za Barcelonu, o pár týždňov im k tomu pribalíme aj predné krídlo,” usmieval sa Horner a v ďalšom rozhovore pre RacingNews365.com doplnil: “Myslím si, že aj z tohto víkendu máme k dispozícii plno záberov. FIA v tejto veci dôverujeme. Nemôžeme prihliadať na predné krídla inak ako na zadné. Očakávame, že to, čo platí pre zadné krídla, bude platiť aj pre predné.”