logo F1online.skF1online.sk

Wolff dúfa, že protesty nebudú. Na kontroverziu nie je vhodný čas

Toto Wolff
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala3. 7. 2020

V priebehu piatkových tréningov sme boli svedkami toho, že Mercedes skutočne nasadil DAS, systém, pomocou ktorého jazdci vedia meniť uhol natočenia predných kolies. Spravil tak aj napriek avizovaným protestom zo strany Red Bullu. Teraz dúfa, že v tábore červených býkov budú zdržanlivejší, Formule 1 vraj teraz netreba žiadnu kontroverziu.

Podľa zistení Teda Kravitza zo Sky Sports odborníci v padoku považujú systém DAS za legálny z pohľadu pravidiel týkajúcich sa ovládania monopostu. Otázky však vyvolávajú regule ohľadom zavesenia. Pravdepodobne týmto smerom chce viesť protest aj samotný Red Bull.

Ak má nejaký prísť, podľa Christiana Hornera bude lepšie, ak sa tak stane čím skôr. Viac škody by spôsobilo preverovanie techniky uprostred sezóny alebo po pretekoch. Prípadné diskvalifikácie by nepriniesli dobrú publicitu.

“Je to veľmi šikovný systém,” uznanlivo sa vyjadril Christian Horner. “Klobúk dolu pred vynaliezavosťou, ktorá za tým je, no základná otázka je, či je to v súlade s pravidlami a či to ešte spadá do tejto šedej zóny.”

“Máme záujem na tom, aby sa vyjasnili veci okolo tohto systému a mechanizmov, ktoré využíva. Chceme to riešiť rýchlo. Máme na tento systém iný názor. Jeho primárna úloha nie je riadiť auto. Mercedes si drží svoju pozíciu a má na to svoj názor, ale naši inžinieri si myslia niečo iné. Najlepšie bude celú vec vyriešiť tak, že podáme protest.”

“Je férovejšie spraviť to teraz a nečakať s tým až po kvalifikácii alebo po pretekoch,” doplnil šéf Red Bullu.

Na Red Bull už stihol zareagovať aj Toto Wolff. Dúfa, že sa protestovať nebude, no nie z dôvodu, že by sa bál zákazu zo strany FIA. “Čakajú nás prvé preteky. Na jednej strane je fér, že chcú mať vo veci jasno, na druhej strane si však uvedomujeme, že nechceme v nedeľu skončiť uprostred jednej veľkej debaty. Očakávam, že sa Christian rozhodne správne. Kontroverzia a rozdielne pohľady na inžinierske inovácie boli vždy súčasťou Formuly 1.”

V Mercedese o svojom systéme nepochybujú. “Rešpektujem Christianovu pozíciu. Myslíme si však, že stojíme na správnej strane pravidiel. S Medzinárodnou automobilovou federáciou sme si vymenili veľa správ, nuž a presne to je dôvod, prečo to máme na aute. Predložíme naše argumenty a potom uvidíme.”

Súvisiace články

Diskusia