logo F1online.sk

Marko je rád, že Pérez nemal dobrý štart: Hamilton by ho vyradil

Sergio Pérez
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala9. 6. 2021

Sergio Pérez v Azerbajdžane vyhral svoju druhú veľkú cenu v kariére, no nechýbalo veľa a mohol sa zaradiť medzi tých, ktorí ani nevideli šachovnicovú vlajku. Okrem technických problémov, ktoré ho prenasledovali v závere pretekov, ho totižto takmer vyradil aj Lewis Hamilton. Helmut Marko by inokedy Mexičana za pomalý štart azda aj vyhrešil, no tentoraz si len spokojne vydýchol.

Pérez to na reštarte nemal ľahké. Musel sa popasovať s hydraulickým problémom, kvôli ktorému napríklad ani nemohol počas zahrievacieho kola zohrievať pneumatiky tradičným mávaním zo strany na stranu; inžinieri sa báli toho, že by takéto manévre situáciu len zhoršili.

Ako blízko bol Pérez k tomu, aby vypadol? “Bolo to tak 50/50. Z jeho auta proste vytiekla hydraulická kvapalina. Stalo sa to predtým v pretekoch. Keď auto počas prerušenia stálo v boxoch, tak z neho stále kvapkalo,” vysvetlil Helmut Marko v interview pre AMuS.

Bolo to až také zlé, že musel po prejdení cieľom auto okamžite odstaviť? “Odstavil ho pre istotu. Nedá sa povedať, kedy presne by to zlyhalo, no od istého bodu by už nemal posilňovač riadenia. To by spustilo reťazovú reakciu.”

Pérez to napokon zvládol, hoci samotný štart mal ďaleko od ideálneho. Hamilton sa z miesta odlepil oveľa lepšie. “Vďakabohu, že sa Pérezovi na reštarte pretočili kolesá. Ak by odštartoval lepšie, tak by ho Hamilton zobral so sebou. Mali sme šťastie v nešťastí.”

Čo hovorí Marko na Pérezovu rýchlosť? Christian Horner sa vyjadril, že Red Bull konečne našiel pilota, ktorého celé roky hľadal. “Celý čas bol vpredu, ale to už platilo aj v Monaku. Akonáhle mal pred sebou voľnú trať, jazdil rovnako rýchle alebo dokonca rýchlejšie časy ako Verstappen. To nám umožnilo zrealizovať overcut.”

“Jeho pretekovú rýchlosť sme čakali. V kvalifikácii zaostal za očakávaniami, ale to sa už chýli ku koncu. Napríklad v Monte Carle by sa dalo zajazdiť aj lepšie kolo, no tam sme k tomu nepristúpili správne. Na prvej sade pneumatík sme to chceli odjazdiť na istotu a zaútočiť až s tou druhou,” vysvetľuje športový poradca Red Bullu. “V oboch prípadoch, teda v Monte Carle i Baku, zohrala úlohu červená vlajka.”

“Musíme to robiť naopak: Najskôr superrýchle kolo a potom uvidíme, čo sa stane. Frekvencia nehôd v tretej časti kvalifikácie je taká, aká je. A má tendenciu rásť,” poznamenal.

Súvisiace články