Byť Wolffom, držím jazyk za zubami, odkazuje Horner
Mercedes stále hrozí tým, že po pretekoch v Baku bude protestovať proti zadným krídlam Red Bullu a niektorých ďalších tímov, ktoré využívajú trik s flexibilitou. Christian Horner však opäť ukazuje prstom i na prednú časť monopostu Mercedesu a Wolffovi odkazuje, že na jeho mieste by sa radšej vôbec neozýval; je to vraj práve Mercedes, kto má rovnakým spôsobom zachádzať do šedej zóny vpredu tak, ako to Red Bull robí vzadu.
Toto Wolff po nevydarených pretekoch v Monaku vyhlásil, že je odhodlaný ísť s celou vecou za komisármi a ak to nebude stačiť, tak aj na Odvolací súd FIA. Vraj ak FIA nezakročí, tak to môže byť “veľmi škaredé”.
FIA napokon i zakročila, tímom prikázala na svoje zadné krídla umiestniť žltozelené značky, pomocou ktorých bude vedieť lepšie sledovať pohyby zadných krídel vo vysokých rýchlostiach. Na sociálnych sieťach sa už objavili i prvé zábery, ktoré porovnávali flexibilitu zadného krídla Mercedesu a Red Bullu. Tie už videl aj Christian Horner a zhodnotil: “Ak niečo, tak tu to vyzerá tak, že u nich je to o trochu horšie ako u nás.”
O to však Hornerovi celý čas nejde. Šéf Red Bullu trvá na tom, že keď FIA začala tak prísne hľadieť na ohybnosť zadného krídla, tak by mala presne v takom istom duchu konať aj pri predných krídlach.
“Ja by som sa oveľa radšej pozrel na predky áut ako na ich zadné časti. My tu otvárame Pandorinu skrinku,” vyhlásil Horner naznačujúc, že ak by mala byť FIA naozaj dôsledná, musela by prísne hľadieť na všetky aerodynamické komponenty a sledovať, či sa neohýbajú. “Presne preto tu máme tie testy, sú to prísne testy a autá sú navrhnuté tak, aby nimi prešli.”
“Ohľadom zadných krídel sa robí veľa kriku, bolo treba spraviť veľké revízie. Ak sa však pozeráme na jeden koniec auta, mali by sme sa aj na ten druhý. Nemôžeme si izolovane vybrať jednu súčiastku a vyhlásiť, že pravidlá platia len na tento jeden komponent auta,” argumentuje šéf Red Bullu. “Treba sa pozrieť na všetky oblasti. Niekedy si treba dávať pozor na to, čo si želáte,” odkázal smerom k Mercedesu.
Následne, keď sa na obrazovke objavilo predné krídlo Mercedesu a to, ako sa prehýba, Horner poznamenal: “Vidíte na tom prednom krídle logo sponzora, to sa zrazu stratí, keď vchádza do brzdnej zóny. A možno to je aj účelom; ukázať nového sponzora na prednom krídle,” zachechtal sa.
Čo by teda robil vo Wolffovej koži? “Keby som bol Totom a mám na aute také predné krídlo ako on, tak by som držal jazyk za zubami.”
“My tu máme veľmi šikovných technikov, ktorí navrhujú jednotlivé komponenty tak, aby spĺňali pravidlá. Je to ich práca, za to ich platíme, o tom je Formula 1, inžinierska vynaliezavosť. Ak chceme rovnaké autá, tak sa z nás stane Formula 2,” obhajuje snahu a šikovnosť inžinierov ísť po technickej stránke až na hranu Horner. “Myslím si, že to je súčasťou súťaživosti v tomto športe, posúvať hranice. O tom je Formula 1.”
“Musíte mať legálne auto, musíte sa držať pravidiel, ale musíte posúvať tie hranice. To my robíme rovnako ako každý iný tím v boxovej uličke,” dodal.