logo F1online.sk

Horner o zmenách pravidiel: Finálny výsledok je veľmi rozumný

Christian Horner
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 7. 2020

Motory Ferrari, systém DAS, kópia Mercedesu z roku 2019 menom Racing Point RP20, koronavírus, odklad nových pravidiel, zníženie rozpočtového stropu a ďalšie zmeny. Od začiatku roka 2020 sa toho vo Formule 1 udialo naozaj neúrekom. Posledné týždne a mesiace po príchode do Rakúska zhodnotil aj šéf Red Bullu Christian Horner.

Ten si myslí, že otázniky, s ktorými sme opúšťali predsezónne testy, môžu byť opäť na stole. Red Bull už potvrdil, že v prípade, ak Mercedes v Rakúsku nasadí systém DAS, podá protest. Unikátne riešenie už FIA prv odobrila, no v Milton Keynes by týmto mohli dostať do rúk aspoň hlbšie odôvodnenie, než len jednoduché áno/nie. Zdá sa tak, že Red Bull plánuje v roku 2020 bojovať na všetkých frontoch.

„Je to Formula 1, takže sa k tomu ešte určite vrátime,“ povedal Horner o posledných kontroverziách. „Sú to naši konkurenti a akonáhle odštartujeme, prídu na rad otázniky ohľade systému DAS Mercedesu, dizajnu Racing Pointu alebo hocičo iné, čo by sa mohlo objaviť.“

Na jar však mala Formula 1 omnoho dôležitejšie veci na programe, takže tímy sa spolu s FIA a Liberty Media sústredili na zmeny pravidiel, ich odklad, zmrazenie vývoja či rozpočtový strop. Kontroverzie okolo systému DAS či pohonných jednotiek Ferrari sa tak dostali do úzadia.

„FIA spolu s majiteľmi komerčných práv vyvinuli veľkú aktivitu vo svojej snahe pozmeniť predpisy a ja som sa samozrejme veľmi usiloval o to, aby sa zavedenie nových pravidiel o rok odložilo,“ vyhlásil Horner.

„Myslím, že to bola správna vec, pretože podľa mňa by boli náklady na vývoj nového auta v tomto časovom horizonte obrovské. Úpravy pravidiel o rozpočtovom strope pochopiteľne sprevádzal oportunizmus, no myslím si, že sa nám podarilo dosiahnuť rozumný kompromis.“

„Ďalšie úsilie sa potom nasmerovalo k snahám vrátiť sa čo najskôr na trať, na čo boli potrebné ďalšie kompromisy, ako napríklad zmrazenie vývoja niektorých súčiastok. Aj to nám z pohľadu nákladov trochu pomôže.“

„Máme za sebou rušné obdobie, no cítim, že finálny výsledok je veľmi rozumný,“ uzavrel Horner.