logo F1online.sk

Takto dobre sme na tom neboli od roku 2013, zastrája sa Horner

Christian Horner
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala1. 7. 2020

Red Bull Racing dosiahol vrchol svojej štvorročnej dominancie v roku 2013. Monopost navrhnutý pod vedením Adriana Neweyho bol skutočným majstrovským dielom, čo Sebastian Vettel potvrdil v závere ročníka deviatimi víťazstvami v rade. Red Bull však na úspešné roky po príchode turboéry nenadviazal. Podľa Christiana Hornera by sa to mohlo zmeniť tento rok; červení býci sa dnes približujú sezóne 2013 najviac za posledných takmer sedem rokov.

“Bude to vzrušujúca sezóna, bude to intenzívne. Preteky budú nasledovať jedny za druhými,” teší sa zo štartu nového ročníka Christian Horner, ktorého vyjadrenia priniesol motorsport.com. “A podľa mojich pocitov môžem povedať, že do tejto sezóny vstupujeme najlepšie pripravení azda až od roka 2013.”

To sú mimoriadne pozitívne správy nielen pre fanúšikov Red Bullu, ale aj pre celú komunitu F1, ktorej by teraz veľmi dobre padol intenzívny súboj o majstrovský titul.

“V hybridnej ére máme za sebou určite najlepšie predsezónne obdobie,” pokračuje Horner. Jeho tím sa navyše môže viac spoľahnúť aj na pohonnú jednotku. “Toto je druhý rok našej spolupráce s Hondou. Cítime sa byť súdržnejší, stali sa súčasťou nášho tímu. Tešíme sa, naozaj sme nadšení z toho, že konečne budeme pretekať.”

Na Spielbergu a na väčšine okruhov — ak nie na všetkých — bude tento rok panovať komorná atmosféra. Dôležité bude dodržiavanie prísnych bezpečnostných opatrení, ktoré FIA spísala na viac ako 70 stranách pokynov. Red Bull si už príkazy vyskúšal aj v praxi, keď na trati v Silverstone absolvoval filmovací deň.

Hornera potešilo, že si to mechanici a inžinieri vyskúšali aspoň nanečisto. “Pre tím bolo mimoriadne užitočné, že sme si mohli nacvičiť nové procedúry a prácu s ochrannými prostriedkami. A tiež je fajn, že sme sa rozhýbali aj v takých štandardných veciach, akými sú zastávky v boxoch. Užitočné to bolo aj pre Alexa. Toto je totižto len jeho druhá sezóna, takže extra 100 kilometrov v aute pomôže.”

Max Verstappen v Silverstone chýbal a radšej zostal v Monaku. Vyhol sa tak dvom týždňom v britskej karanténe. “O tom, že Maxa nevystavíme karanténe, sme rozhodli už pomerne dávno. Prínos z tých 50 kilometrov, čo v Rakúsku predstavuje len pár kôl, nestál za tie starosti.”

Súvisiace články