Horner kontruje, ukazuje prstom na predné krídlo Mercedesu
Prestrelka medzi Mercedesom a Red Bullom pokračuje. Na rade je Christian Horner, ktorý svoj ťah využíva nielen na obranu svojho tímu, ale i na výpad smerom k strieborným šípom. Tvrdí, že rovnako ako má pravidlá porušovať Red Bull, ich porušuje aj Mercedes pri prednom krídle.
Tábor tímov s pohonnými jednotkami od Mercedesu nie je spokojný s tým, ako k článku 3.8, ktorý zakazuje pohyblivé aerodynamické súčiastky, pristúpili ich súperi. Mercedesu, McLarenu a po novom i Aston Martinu prekáža, že testy, ktoré majú vyhodnocovať, či auto daný článok spĺňa, nie sú dostatočne prísne.
“Pravidlo neznie tak, že ak prejdete testami, tak je všetko legálne, dobre viete, že tak to pravidlo neznie,” argumentoval Otmar Szafnauer, šéf Aston Martinu, podľa ktorého sa tak súperi pohybujú v šedej zóne. “My sme na tej správnej strane, poľahky sme ten test zvládli. Všetko sa ohýba, ale stĺpiky našich zadných krídel a naše zadné krídla sú veľmi pevné.”
Christian Horner sa zas bráni, že jeho tím navrhol svoje krídla tak, aby splnili testy. Zdôraznil, že tímy sa pri všetkom pokúsia získať hoci aj stotinku sekundy na kolo navyše, ak to povaha pravidiel či ich preverovania umožní.
“Auto staviate a vyvíjate na základe pravidiel, auto potom prejde testami, všetkými testami FIA,” hovorí Christian Horner. “To sa kontroluje, to je rozhodujúci faktor. Myslím si, že robiť tu teraz hurhaj — vieme, že aj iné tímy majú teraz rovnaké problémy ako my.”
Nebol to teda ojedinelý prípad v padoku, viacero tímov sa pozerá v prvom rade na testy, ktorými musia prejsť, až potom na znenie pravidiel a na to, či okrem testov aj tie pravidlá napĺňa daný komponent do bodky.
Príkladom má byť aj Mercedes a jeho predné krídlo: “Tu bol vybratý jeden komponent auta,” pokračuje narážajúc na zadné krídlo Red Bullu. “Myslím si, že keby bola vtedy kamera na aute nášho súpera otočená opačným smerom, tento rozhovor by s vami teraz mali oni.”
K dispozícii máme aspoň zábery z Imoly. “Pozrite sa na tú koncovú lištu predného krídla, teda klapku predného krídla. Začne sa strácať z obrazu a potom, tadá, zas sa objaví. Aký je rozdiel medzi predným a zadným krídlom?”
Či sa to Red Bullu páči alebo nie, teraz bude musieť konštrukciu zadného krídla spevniť, hoci ešte v Azerbajdžane si výhodu bude môcť ponechať. V každom prípade to Horner považuje za veľký zásah do šampionátu aj z pohľadu rozpočtového stropu. Tímy teraz majú výdavky, s ktorými pred sezónou nerátali.
“Tím, akým sme my, ktorý očividne narazí na rozpočtový strop, bude musieť prijať strategické rozhodnutie. Dopad niečoho takého je pravdepodobne okolo pol milióna dolárov, kvôli čomu nebudeme vedieť dať dokopy niečo iné,” poznamenal Horner.