logo F1online.skF1online.sk

Marko o flexibilite zadného krídla: Iné tímy zasiahnu úpravy viac ako nás

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Ladislav Király
Ladislav Király18. 5. 2021

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) sprísnila pravidlá týkajúce sa zadných krídel. Hovorilo sa o tom, že pri vysokých rýchlostiach sa ohýba hlavne zadné krídlo Red Bullu Racing, avšak Helmut Marko je ako zástupca tejto stajne pokojný.

„Toto je už starý príbeh,“ povedal Rakúšan v rozhovore pre Motorsport-Magazin.com. „Počas našich majstrovských rokov sme v priebehu jednej sezóny museli predné krídlo upravovať myslím dvakrát či trikrát. FIA uverejní pravidlá a tímy sa ich pokúšajú využiť čo najlepšie. Toto sa však netýka len Red Bullu, ale aj ostatných tímov.“

Marko vzápätí priznal, že Red Bull bude musieť svoje auto mierne upraviť: „Vyzerá to tak, že vzhľadom k novému výkladu budeme musieť auto asi minimálne upraviť. Vyšlo totiž iné znenie, ako bolo to predchádzajúce.“

Bývalý pretekár potvrdil, že krídlo Red Bullu nebolo nelegálne. Tím len využíval to, čo pravidlá povoľovali. „Áno, presne tak,“ prikývol. „A myslím si, že na scéne sú iné autá, ktoré to zasiahne silnejšie ako nás. V tejto chvíli prepočítavame, aké množstvo výkonu nás to bude stáť. Nie je to však nič také, čo by rozhodovalo o majstrovskom boji.“

V majstrovskom boji bude rozhodujúce možno hlavne to, kto bude ako dlho vyvíjať. „Nie sme ako BMW, ktoré povedalo (v roku 2008), že ich cieľom je získať titul v budúcom roku. My takto neuvažujeme. Vývoj plánujeme do letnej prestávky a potom uvidíme, ako na tom sme.“

Problém je však v tom, že peniaze, ktoré tímy preinvestujú do tohto roku, nebudú môcť investovať do budúceho. Fungujeme totiž pod rozpočtovým stropom. No a v tejto súvislosti napríklad Mercedesu vôbec nepomohla nehoda Valtteriho Bottasa s Georgom Russellom.

„Máme pripravený určitý rozpočet na nehody. Koľko šasi vlastne postavil Mercedes za celý minulý rok? V tomto roku už štyri, a to žiadne pre múzeum. Ak by sa im niečo také stávalo častejšie, začali by to mať ťažké,“ dodal Helmut Marko.

Súvisiace články

Diskusia