logo F1online.sk

Imola sa nevzdáva, stále chce byť tretím podujatím v Taliansku

Imola, Taliansko
© Autodromo Imola
Milan Kubala
Milan Kubala25. 6. 2020

Hoci nemecký magazín Auto Motor und Sport v stredu dopoludnia informoval o tom, že v aktuálnej verzii kalendára Imola nefiguruje, stále nič nebolo vytesané do kameňa. Šéf tradičného okruhu uprostred Talianska sa preto nevzdáva a stále verí, že dokáže pritiahnuť Formulu 1 do Imoly.

V stredu na trati testoval tím Alpha Tauri s Pierrom Gaslym a Daniilom Kvjatom. Šéfa Imoly Uberta Selvatica Estensa to potešilo, no najradšej by chcel vo svojich garážach vidieť o deväť tímov viac. “Imola má Formulu 1 vo svojej DNA. Na tejto trati sa písala história, nesmie sa na ňu zabudnúť. Musíme byť na ňu patrične hrdí,” cituje Estensa Autosport.

Vzápätí pokračoval: “Naším cieľom je vrátiť na okruh v Imole top šampionát, a to už tento rok. Najlogickejším a najvhodnejším riešením pre fanúšikov Formuly 1 po celom svete by bolo použiť okruhy, ktoré majú veľký mediálny zásah. Imola je určite jedným z nich. Spolu s Monzou a Mugellom by sme možno vytvorili legendárnu národnú trojicu.”

“S veľkým odhodlaním a vášňou sme už v úvode apríla začali pracovať na tejto hypotéze spolu s lokálnymi a regionálnymi inštitúciami a šampionátom Formuly 1. Dúfame, že našu tohtoročnú kandidatúru podporia aj národné športové orgány,” doplnil Estense po testoch Alphy Tauri.

Tá v jeden deň otestovala hneď dva monoposty. Okrem tohtoročného AT01, ktorý preverila v rámci jednej stovky kilometrov filmovacieho dňa, si Gasly s Kvjatom sadli aj do dvojročného auta STR13.

“Imola je výnimočným okruhom a som veľmi rád, že som sa sem vrátil v monoposte F1 po takej dlhej prestávke,” konštatoval v stredu večer spokojný Kvjat. “Už to tu nejaký čas poznám, pretože som tu ešte v roku 2010 absolvoval jeden z mojich prvých testov v jednomiestnom monoposte.”

“Na tejto trati sa jazdí fantasticky, má niekoľko pekných a rýchlych zákrut. Zastávam názor, že by rozhodne mali byť v kalendári Formuly 1,” dodal ruský pretekár.