Tipujeme s Niké: Rozloženie síl pred kvalifikáciou na VC Emilia Romagna | Magazín F1 - F1online.sk

Tipujeme s Niké: Rozloženie síl pred kvalifikáciou na VC Emilia Romagna

Lewis Hamilton
zdroj: Mercedes

Mercedesy piatkové tréningy ovládli, no časové rozostupy naznačili, že sa môžeme tešiť na celkom vyrovnanú kvalifikáciu. Až deväť monopostov zo šiestich tímov sa pohybovalo v jednej sekunde. No čo ukáže sobota? Utrhne sa Red Bull z reťaze? Vráti sa Mercedes na kvalifikačný trón? Alebo môže prekvapiť niekto zo stredu poľa? Poďme sa na to bližšie pozrieť.

V druhom tréningu zajazdili najlepšie časy Mercedesy. Bottas prekonal Hamiltonovo kolo o jednu stotinu sekundy, tretieho Gaslyho o necelých osem stotín. Prekvapení zo straty Pierra Gaslyho? Keď si uvedomíme, že strieborné šípy sa nedokázali na mäkkých pneumatikách zlepšiť a svoje časy zajazdili na stredne tvrdej zmesi, dostaneme pohľad na rozloženie síl, ktorý sa viac podobá realite.

Prečo Mercedes nezrýchlil na mäkkých pneumatikách? AMuS vo svojej piatkovej analýze informuje, že na začiatku jázd na softoch sa tím rozhodol kalibrovať pohonnú jednotku, a tak Bottas s Hamiltonom nevyužili plný výkon motora.

Z tohto dôvodu bol Charles Leclerc vo svojom kole o dve desatiny rýchlejší ako Mercedesy; aspoň do chvíle, kým mu kolo nezmazali komisári za prekročenie limitov trate v zákrute Piratella. Sám tvrdí, že šlo “len o pár centimetrov”, čo by v konečnom zúčtovaní veľmi nezavážilo.

Pravdou je, že v tejto konkrétnej zákrute bol Leclerc o 5 km/h rýchlejší ako Hamilton. Na rovinkách však v porovnaní s Britom získal 0,3 sekundy, pričom najviac na úsekoch do kopca, čo naznačuje, že skutočne využil agresívnejší motorový režim ako Mercedes. Pre úplnosť dodajme, že Monačan jazdil s pneumatikami, ktoré mali za sebou štyri kolá.

Z toho vyplývajú dva závery. Mercedes má ešte v rukáve dostatok rýchlosti a Ferrari môže prekvapiť, ak za to prekvapenie považujeme štart z druhého radu. Analýza AWS, ktorú réžia ukázala počas druhého tréningu, stavia Leclerca do pozície tretieho najlepšieho jazdca.

A čo tretí Gasly? Z neho reálneho kandidáta na boj o prvý rad robiť nemožno a čas z druhého tréningu to nezmení. V rozhodujúcich momentoch totižto Francúz “vytúroval” svoju pohonnú jednotku na maximum a na rovinkách Mercedes porazil ešte výraznejšie ako Leclerc. O viac ako päť a pol desatiny.

Niekoho sme však v boji o čelo prehliadli. Red Bull sa chtiac-nechtiac v piatok skrýval, keď Max Verstappen v druhom tréningu odjazdil len slabých päť kôl. Pérez sa zas nedočkal čistého kola na softoch. Otázka, či má dostatočnú rýchlosť na to, aby získal ďalšiu pole position v rade, zostáva nateraz nezodpovedaná.

Súboj medzi Red Bullom a Mercedesom by mal byť vyrovnanejší ako v Bahrajne. V Imole je o poznanie chladnejšie, asfalt ponúka viac priľnavosti, čo strieborné šípy len teší. Znižuje sa totižto riziko prehrievania zadných pneumatík a tým pádom i problémov so zadnou časťou auta, ktorej nestabilita sa v uplynulých týždňoch stala nočnou morou Mercedesu.

Čo sa deje vzadu? McLaren, tretia sila z Bahrajnu, sa mierne prepadol. V piatok úradoval v strede poľa zhruba na rovnakej úrovni ako Alpine a Aston Martin. Norris konštatoval, že sa mu v aute nejazdilo veľmi dobre, Ricciardo zas v zákrutách na to nevedel zatlačiť tak, ako by chcel. “Strácam priveľa času v šikane Tamburello,” posťažoval sa Austrálčan. “V Imole je sebavedomie všetko. Táto trať vám neodpustí žiadne chyby.” Britský tím však má potenciál na to, aby sa Alpine a Aston Martinu vzdialil.

Táto dvojica by mala bojovať skôr s Alfou Romeo, ktorá vystrkovala rožky časmi Antonia Giovinazziho. Vylepšenia, ktoré spomínaná dvojica tímov predstavila v Imole, zatiaľ neprinášajú svoje ovocie v podobe časov na kolo, hoci Sebastian Vettel konštatoval, že má z auta lepšie pocity, cíti sa v ňom viac ako doma, keď sa Aston Martinu podarilo o čosi presnejšie trafiť nastavenia auta. Na Strolla však stále strácal viac ako tri desatiny.

Na úplnom chvoste prestriedala Williams dvojica mladíkov z Haasu, ktorá bude v týchto končinách pôsobiť aj celý zvyšok roka. Vývojový program Haasu pre tento rok sa pretekmi v Imole de facto skončil.

Tip redakcie

Kurzy na pretekárov mimo “top trojky” ako víťazov kvalifikácie vyzerajú lákavo, ale očakávať, že sa v kvalifikácii vyradia Verstappen, Hamilton aj Bottas naraz, je dosť nereálne.

Aj na základe sektorových časov Mercedesu, ktorý na súperov strácal v rýchlom druhom sektore — a teda ešte celkom nezažehnal problémy v rýchlych zákrutách —, sa prikláňame k Maxovi Verstappenovi ako držiteľovi víkendovej pole position. Veď ako povedal Daniel Ricciardo, sebavedomie je v Imole najdôležitejšie, a Mercedesom ešte môže chýbať.

Valtteri Bottas bol síce v oboch piatkových tréningoch rýchlejší ako Hamilton, no pri Britovi sme si už zvykli na to, že v rozhodujúcich chvíľach na svojho kolegu vždy niečo vytiahne.

Naše tipy:

Max Verstappen vyhrá
Lewis Hamilton skončí na pozíciách 1-2
Valtteri Bottas skončí na pozíciách 1-3

Zvládnete to lepšie? Zaregistrujte sa na www.nike.sk, získajte bonus 20 € a ukážte nám, aký máte prehľad!

Možno vás zaujme

Komentáre