logo F1online.sk

V bahrajnskej štvrtej zákrute by sa mohol objaviť dodatočný obrubník

Bahrajn, Sachír
© Pirelli Motorsport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 3. 2021

Štvrtá zákruta na Bahrajnskom medzinárodnom okruhu bola predmetom sporov už v minulosti. V roku 2021 však spolu s nariadeniami riaditeľstva pretekov diktovala osud nedeľnej veľkej ceny. Šéf okruhu, šejk Salman bin Isa Al Chalifa, teraz pre portál RaceFans pripustil možnosť zákrutu zmeniť tak, aby odradili pilotov od prílišného využívania výbehovej zóny na výjazde z nej.

Piloti nemali na Veľkej cene Bahrajnu dovolené prekračovať traťové limity na výjazde zo štvrtej zákruty, ale len v tréningoch a kvalifikácii. Napriek tomu dostal Lewis Hamilton v priebehu pretekov od svojho tímu inštrukciu, aby sa zdržal prekračovania traťových limitov v tomto mieste. Napokon na príliš široký výjazd doplatil aj Max Verstappen, ktorý kvôli tomu musel tri kolá pred koncom vrátiť vedenie pilotovi Mercedesu.

„Musíme samozrejme dbať na homologáciu FIA a jej požiadavky,“ povedal Al Chalifa. „Mohli by sme pridať dodatočný obrubník za ten klasický červeno-biely, ktorý tam máme teraz.“

Boss okruhu má samozrejme na mysli tradičný „klobásový“ obrubník aký sa neraz negatívne preslávil v Rakúsku, Abú Zabí či na Monze. Takéto opatrenie je medzi fanúšikmi veľmi nepopulárne, no mohlo by urobiť konečnú čiaru za prekračovaním traťových limitov v tomto mieste.

„Myšlienka samozrejme je prinútiť jazdcov zostať na trati a zamedziť tomu, aby širokým výjazdom získali výhodu. Na bahrajnskom okruhu sú miesta, kde piloti tieto široké výjazdy využívajú a tiež miesta, kde ich nevyužívajú, pretože tým nezískajú žiadnu výhodu.“

„Zapracujeme na tom s FIA a možno tam pridáme dodatočný obrubník alebo prídeme s iným riešením, ktoré jasne ohraničí trať. Akonáhle piloti prídu o výhodu, ktorú by širokým výjazdom mohli získať, tak s tým prestanú,“ dodal Al Chalifa.