logo F1online.sk

Red Bull inzeruje pozíciu šéfa motorov, Cowellov príchod nečaká

Helmut Marko a Christian Horner
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala19. 3. 2021

Red Bull už robí pokroky i na poli motorových jednotiek. Čoskoro si bude sám prevádzkovať motory, ba možno si pre rok 2025 aj svoj vlastný vyrobí. Na to bude potrebovať niekoho postaviť za kormidlo. Podľa Helmuta Marka sa už táto pátracia akcia spustila, avšak jej výsledkom by nemalo byť nájdenie Andyho Cowella, bývalého šéfa vývoja pohonných jednotiek Mercedesu.

Červení býci už mesiac pracujú na vybudovaní nového motorového oddelenia priamo v Milton Keynes. Práve toto miesto budú pohonné jednotky, ktoré ešte dnes nosia názov Honda, volať svojím domovom.

“Očakávame, že fyzicky tam budeme môcť začať pracovať na jar budúceho roka, možno v lete,” predostrel základnú časovú os Helmut Marko pre motorsport-magazin.com. Ako však dobre vie, pohonné jednotky nie sú len o hardvéri.

Red Bull už hľadá ľudí, ktorí sa o ne budú starať. “Zároveň s uvedeným sme už zverejnili inzeráty, ktoré sa tešia dobrej odozve,” pokračuje. Najväčšiu rybu na trhu, Andyho Cowella, zatiaľ nezlákali.

“Rozhovory prebiehajú neustále,” reaguje trochu tajuplne Marko. “Bola by to skvelá voľba, ale nie je to aktuálne.” Dôvod je jednoduchý: Andy Cowell svoj odchod z Mercedesu odôvodnil aj tým, že sa chce popasovať s novou výzvou mimo Formuly 1. Presvedčiť ho, aby sa do nej vrátil, by nebolo vôbec jednoduché.

Meno človeka, ktorý napokon povedie motorového oddelenie Red Bullu, ostatné plány zatiaľ nezmení. Do štartu sezóny 2022 bude motor naďalej vyvíjať Honda. Potom to preberie Red Bull, ktorý sa už o svoje motory bude len starať a skladať si ich.

“Ale nie skôr ako v roku 2023,” podotýka Marko. “Teraz by sme už mali mať všetky podklady a dáta od dodávateľov. Nebudeme teda stavať úplne nový motor, budeme používať ten existujúci. Pôjde skôr o prácu podľa predlohy, nie stavanie niečoho nového.”

Red Bull by mohol postaviť niečo nové až pred sezónou 2025, keď začnú vo Formule 1 platiť nové motorové pravidlá. Podľa Marka to aj chce spraviť v prípade, že “pravidlá budú postavené tak, aby si to mohla dovoliť aj súkromná spoločnosť, akou sme my. Všetko však nasvedčuje znižovaniu nákladov a zjednodušovaniu motorov.”