logo F1online.sk

F1 plánuje vstupenky zadarmo, aby boli preteky prístupnejšie

Fanúšikovia z kartónu
© Twitter/Borussia
Slavomír Dzuričko
Slavomír Dzuričko17. 3. 2021

Formula 1 plánuje zaviesť dostupnejšie vstupenky lokálnym komunitám. Cieľom je, aby boli preteky prístupnejšie, pričom tieto vstupenky by mali byť ponúkané za zníženú cenu alebo dokonca zadarmo.

Cieľom tohto kroku zo strany Formuly 1 je zlepšiť prístup k podujatiam tým, že sa vstupenky dostanú do širšej dostupnosti lokálnych komunít, ako aj fanúšikom zo znevýhodneného prostredia, ktorí si nemôžu dovoliť štandardné vstupenky.

„Vieme, že účasť na podujatí Formuly 1 môže byť drahá,“ uviedol riaditeľ stratégie a obchodu F1 Yath Gangakumaran. „Je to trochu iné, samozrejme v tom, že za víkend platíte za tri dni a niekoľko hodín obsahu oproti futbalovému zápasu, ktorý je za jeden deň a trvá iba 90 minút. Ako som už uviedol, stále ide o značné výdavky.“

„V rámci nášho druhého piliera o udržateľných podujatiach do roku 2025 je kľúčovým prvkom spolupráce s každým z promotérov, aby sme zistili, kde môžeme zabezpečiť, aby ľudia z miestnej komunity, najmä zo znevýhodneného prostredia, mali prístup k podujatiam. Pôjde vo veľkej miere o zľavnenú sadzbu alebo o vstupenky zadarmo,“ pokračuje riaditeľ stratégie a obchodu F1.

Formula 1 vyhlásila prianie, aby boli všetky preteky do roku 2025 plne udržateľné. Následne, plne uhlíkovo neutrálny šampionát má byť realitou do roku 2030.

„Tento rok je jednou z veľkých vecí, ktorú zavedieme, dramatické zníženie plastov na jedno použitie v pitlane a padoku,“ uviedol Gangakumaran. „Kontrolujeme pitlane a padok, takže máme viac príležitostí ovplyvniť tento krátkodobý vývoj. Máme súhlas aj všetkých 10 tímov, FIA a Pirelli.“

Počnúc testami v Bahrajne uvidíte zo strany značnej väčšiny z nás rôzne opatrenia, a keď prídeme do Španielska, všetci budú aplikovať postupy, aby došlo k dramatickému zníženiu použitia jednorazových plastových fliaš, ale tiež príborov a riadu v reštauračných zariadeniach,“ pokračuje riaditeľ stratégie a obchodu F1.

„Zároveň naši promotéri pracujú na tom, aby mohli zredukovať jednorazové plasty aj vo fanúšikovských zónach. Tento rok zavádza recykláciu aj Bahrajn a do tejto infraštruktúry investujú vôbec po prvýkrát. Nerobia to len pre preteky, ale celoročne. Je to pekný príklad toho, aký vplyv môžeme mať ako šport nielen v daný týždeň, ale aj mimo tohto času v danej krajine,“ uzavrel Yath Gangakumaran.

Súvisiace články