logo F1online.sk

Mercedes príde o veľkú kapacitu, odchádza šéf motorového oddelenia

Andy Cowell
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala15. 6. 2020

Mercedes v pondelok podvečer oznámil nepríjemnú správu pre všetkých fanúšikov strieborných šípov. Od júla sa z pozície šéfa pohonných jednotiek stiahne jeden z kľúčových ľudí, človek, ktorý stál za dominanciou Mercedesu v hybridnej ére: Andy Cowell.

Cowell informoval nadriadených o svojich úmysloch už v januári tohto roka. Spolu s vedením doteraz pracoval na tom, ako bude vyzerať motorové oddelenie po jeho odchode a kto prevezme jeho úlohy. Odíde totižto už o dva týždne, teda 1. júla 2020.

Britský inžinier bude až do januára 2021 zastávať funkciu “konzultanta”, čo môžeme vnímať aj ako nútenú dovolenku. Mercedes totižto musí minimalizovať riziko, že by sa čerstvé interné informácie dostali do rúk konkurencie, nuž Cowellovi zadelí úlohy, ktoré nebudú priamo súvisieť s vývojom pohonnej jednotky.

Po šiestich rokoch na pozícii šéfa motorového oddelenia ho nahradí Hywel Thomas a k výmene dôjde aj na ďalších vysokých funkciách v Brixworthe. Mercedes chce zároveň pevnejšie prepojiť vývoj na všetkých frontoch motoršportu.

“Táto nová štruktúra spoločnosti umožní v najbližších rokoch zapracovať na troch kľúčových projektoch, a to v najvyššom možnom štandarde: na pohonnej jednotke Formuly 1, na pohonnom ústrojenstve Formuly E a rovnako na vývoji agregátu a jeho produkcii v rámci projektu Mercedes-AMG One,” píše sa v stanovisku.

Cowell s Thomasom majú pomôcť preklenúť toto prechodné obdobie. “Pre Mercedes-Benz AG bude pracovať ako konzultant ohľadom budúceho projektu, a to aspoň po úvod roka 2021,” priblížil situáciu okolo Cowella Toto Wolff, šéf tímu. “Andyho vedenie motorového oddelenia bolo kľúčovým faktorom pri šampionátových úspechoch z uplynulých sezón.”

“Výrazne sa pričinil o naše úspechy v motoršporte. Vážim si a užíval som si náš spoločný pracovný vzťah už od roku 2013; som si istý, že bude žať úspechy aj pri ďalších výzvach, do ktorých sa v budúcnosti pustí.”

“Víťazný tím by mal byť dynamickou organizáciou, to bola vždy naša filozofia. Zmena je prirodzenou súčasťou vývoja každej spoločnosti,” pokračuje Wolff. “Som obzvlášť spokojný s tým, že sme spolu vytvorili novú organizačnú štruktúru, ktorú sme postavili na silných stránkach nášho tímu v Brixworthe. Do budúcich rokov vstupujeme vo veľmi silnej pozícii a chceme udávať tempo vo Formule 1 aj vo Formule E.”

Andy Cowell sa poďakoval za dlhú spoluprácu, no na informácie týkajúce sa toho, kam v budúcnosti zamieri, si ešte budeme musieť počkať. “Po príjemných šestnástich rokoch práce v Mercedese som sa rozhodol, že je vhodný čas vzdať sa mojej funkcie a poobzerať sa po ďalších výzvach.”

“Cením si príležitosť pracovať s Markusom Schäferom (operačný riaditeľ Daimleru, pozn. red.) a Totom Wolffom pri zostavovaní budúcej organizačnej štruktúry spoločnosti. Mám plnú dôveru v Hywelove schopnosti a v schopnosti tímu, že povedú spoločnosť vpred. Je mi cťou, že som mohol šesť rokov pracovať v Mercedese ako šéf sekcie Mercedes AMG High Performance Powertrains. Ďakujem všetkým, ktorí mi dali šancu, hlavne Olovi Källeniusovi, ktorý mal už v roku 2006 guráž ma podporiť,” dodal Cowell.