logo F1online.skF1online.sk

Podľa Browna v McLarene „nechceli meniť, o čom rozhodli pred pretekmi“

Oscar Piastri a Lando Norris
© X/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 20:31

V McLarene sa celú sezónu boria so svojimi rozhodovacími procesmi, ktoré ich pripravili o desiatky bodov. Počas celého roka sme si hovorili, že nech si o ich krokoch myslíme čokoľvek, na konci sezóny na tom nebude záležať, ak získajú titul majstra sveta. Ten však stále nemajú, hoci v Katare boli v ideálnej pozícii, aby raz a navždy rozhodli tohtoročný šampionát.

Deväť tímov v 7. kole vedelo, že safety car presne v tomto okamihu znamená príležitosť odjazdiť preteky na dve zastávky v boxoch. Zdalo sa, ako keby sa všetky boxové múry unisono rozhodli, že v prípade safety caru v 7. kole alebo neskôr bez zaváhania povolajú svojich pilotov do boxov.

V McLarene však mali iné plány a zdá sa, že sa ich rozhodli držať za každú cenu. „Urobili sme nesprávne rozhodnutie. Cítim sa hrozne za Oscara aj Landa. Oscar bol celý víkend absolútne bezchybný. Oboch sme sklamali,“ povedal generálny riaditeľ Zak Brown pre F1 TV.

„Vyhrávate aj prehrávate ako tím, ale toto rozhodne nie je skvelá chvíľa. Naše vyhodnotenie scenára pre prípad, že v tom konkrétnom kole vyjde na trať safety car, bolo očividne nesprávne. Preštudujeme to, ale v tejto chvíli s tým nemôžeme nič urobiť. Stále vedieme šampionát, aj keď sme Oscara nechali s väčšou stratou. V Abú Zabí, kde sme vlani boli veľmi silní, zo seba vydáme maximum,“ odkázal Brown.

Žiadny z ostatných deviatich tímov nepremýšľal ako McLaren. Verstappenovi tak „pomohli“ aj ostatní. Všetci zastavili, čo znamenalo, že si mohol „odškrtnúť“ jednu z dvoch povinných zastávok v boxoch a stratil pritom iba jednu pozíciu. Podľa Browna však v McLarene nepremýšľali nad tým, čo urobia ostatní.

„Nemysleli ani tak na to, čo urobia ostatní, skôr sme premýšľali, čo je podľa nás najlepšie riešenie. Pneumatiky boli na hrane. Hardy, na ktorých sa príliš nejazdilo, sa však ukázali byť oveľa rýchlejšie. Povedal by som, že sa nahromadili rozhodnutia a dáta, ktoré nakoniec nehovorili v náš prospech,“ povedal Zak.

A čo tak rozdeliť stratégie? Ak sa McLaren napríklad obával dvojitej zastávky, prečo neuprednostnil aspoň jedného z pilotov? Táto skutočnosť viedla mnohých k spomienkam na „papájové pravidlá“ a neochotu McLarenu uprednostniť jedného jazdca pred druhým.

Brown zareagoval veľmi zvláštne na myšlienku rozdeliť stratégie Piastriho a Norrisa a naznačil, že v tíme sa na niečom dohodli pred pretekmi a nechceli to meniť. „Nechceli sme meniť to, o čom sme rozhodli pred pretekmi. Myslím si, že je vždy riskantné dodatočne spochybňovať to, čo vám ešte pred štartom pripadalo ako správne riešenie,“ odkázal generálny riaditeľ McLarenu.

„Musíme to prehodnotiť. Očividne nám to nepomohlo. V tejto chvíli dlhujeme Oscarovi a Landovi veľké objatie, pretože oni odviedli svoj diel práce tento víkend,“ dodal Brown.

Súvisiace články

Diskusia