logo F1online.skF1online.sk

Piastri nechal stratégiu na tím. Po pretekoch sa „cítil na hovno“

Oscar Piastri
© X/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 19:36

Oscar Piastri bol v Katare najrýchlejším mužom na trati, o tom asi niet pochýb. Ovládol obe kvalifikácie, vyhral šprint, dobre odštartoval a vo všetkých troch stintoch prevýšil svojho tímového kolegu. V motošporte však nevyhráva vždy ten najrýchlejší a Oscar to v Katare pocítil na vlastnej koži.

Začnime najprv hypotetickým scenárom, podľa ktorého by Piastri vyhral aj nedeľné preteky a Norris by skončil štvrtý. V takom prípade by išiel do Abú Zabí so stratou deväť bodov a v posledných pretekoch by mal oveľa väčšiu šancu na titul.

Namiesto toho však ide Piastri do Abú Zabí so stratou 16 bodov na Norrisa. Ak chce Oscar získať titul, Lando musí skončiť šiesty alebo horší. Stačilo pritom málo, stačilo, aby sa McLaren zachoval ako Red Bull a ďalších osem tímov a počas výjazdu bezpečnostného vozidla dal svojmu vedúcemu jazdcovi najlepšiu stratégiu. Keby bol Oscar zastavil v 7. kole, asi málokto pochybuje, že by preteky vyhral.

To sa však nestalo a Piastrimu v cieli zostali iba oči pre plač. Vo vysielačke povedal, že „nemá slov“. Pred médiami v mix zóne to zhrnul ešte výstižnejšie. „Asi si viete predstaviť, že sa cítim dosť na hovno,“ skonštatoval Austrálčan pre televíziu Sky.

„Neviem, čo mám na to povedať. Očividne sme to po strategickej stránke neurobili správne, hoci tempo bolo vynikajúce. Neurobil som žiadnu chybu, takže je škoda, že som nevyhral,“ dodal Piastri.

Piloti McLarenu nie prvý raz v tejto sezóne doplatili na rozhodnutia boxového múra. Keby vzali záležitosť do svojich rúk a sami si diktovali stratégiu, mohlo to vyzerať inak, ale urobiť niečo také je nesmierne ťažké. Tím má všetky dáta, tím má všetky plány, tím pozná všetky rozostupy.

Vyzeralo to absolútne očividne. Zrejme všetci stratégovia všetkých tímov dospeli pred pretekmi k záveru, že safety car v 7. kole znamená, že to vyjde na dve zastávky a splníte podmienku Pirelli a FIA o maximálnej dĺžke stintu. Ako to, že McLaren na to nebol pripravený? „Rozhodnutie o najlepšej stratégii som nechal v rukách tímu. Majú viac informácií ako ja,“ stroho skonštatoval Piastri.

Mnohí však po pretekoch správne naznačili, že McLaren vo svojej snahe o férovosť nechcel dať jednému z pilotov lepšiu stratégiu. Postavili sa do cesty stratégom obavy z pokazeného dvojitého pit stopu a presadzovanie rovnosti medzi pilotmi? „Nie som si istý, či to s tým malo niečo spoločné, možno sme to len urobili nesprávne, ale porozprávam sa o tom s tímom,“ odpovedal Piastri.

Toho čaká v Abú Zabí herkulovská úloha. Je jasné, že v tejto chvíli má len malú šancu na titul a z Oscarovho výrazu po pretekoch ste mohli cítiť, že si to uvedomuje. „V Abú Zabí sa pokúsim jazdiť ako tento víkend. Tento výkon viac ako stačil na dominanciu. Ak sa mi to podarí o týždeň zopakovať, budem spokojný,“ odkázal Piastri.

Súvisiace články

Diskusia