logo F1online.sk

Horner sa teraz problémov s veterným tunelom nebojí: Podlahu sme vyskúšali na trati

Christian Horner
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala22. 2. 2021

Pri Red Bulle sme si za posledné roky už zvykli na istý opakujúci sa scenár. Pred sezónou sa Helmut Marko s Christianom Hornerom vždy bili do pŕs, po jej štarte však len s prekvapenými pohľadmi hľadeli na inžinierov, ako sa horúčkovito prehrabujú v dátach z veterného tunela. Aerodynamika nefungovala podľa očakávaní. Pred novou sezónou však Christian Horner ubezpečuje, že tento rok bude iný.

Aerodynamické oddelenia mali cez zimu čo robiť, keďže sa FIA uprostred minulého roka rozhodla zasiahnuť do pravidiel v oblasti podlahy. Priestor na chyby je pomerne veľký, keďže kvôli novým podlahám musia tímy upraviť aerodynamiku celého zvyšku auta.

Aby sa Red Bull vyhol problémom a nenechal sa oklamať dátami z veterného tunela, zvolil iný prístup. “Nadobudli sme pocit, že lepšie pochopíme tieto zrezané podlahy, ak ich nasadíme,” vysvetľuje pre AMuS Christian Horner narážajúc na minuloročné piatkové jazdy s novou podlahou. “Chceli sme tiež vylúčiť akékoľvek problémy s koreláciou z predchádzajúcich rokov.”

Red Bull mal hlavne v úvode minulej sezóny veľké problémy s nepredvídateľným správaním monopostu RB16. Keď sa nahustená sezóna rozbehla, už sa neduhy auta odstraňovali ťažko. “Prvý citeľný krok vpred sme spravili v Silverstone, mali sme problémy s aerodynamikou. Vo veternom tuneli sme nevideli to, čo by sme boli čakali. Najskôr sme si museli uvedomiť, kde sme spravili chybu. Mercedes okrem toho spravil veľký krok vpred po stránke auta aj motora, to sme videli už v Barcelone.”

“Fakt, že autá stáli ladom celé štyri mesiace, nám nepomohol,” pokračuje s odkazom na minuloročný lockdown a uzavretie tovární. “Boli sme príliš ambiciózni a agresívni pri použití našich simulácií a podcenili sme fakt, že ešte nevedia nahradiť dáta z trate. Nakoniec sme museli ešte vylepšiť aerodynamiku i mechaniku auta. Našu skutočnú silu sme ukázali až v druhej polovici roka.”

Druhú polovicu sezóny Red Bull ukončil víťazne, no z tohto Horner nechce vyvodzovať žiadne závery. Mercedes totižto v Abú Zabí nešiel na plný výkon; u zákazníkov sa objavili problémy so spoľahlivosťou. “Otázka je, koľko kvôli tomu stratili. V každom prípade ich bude treba poraziť. To víťazstvo nám prišlo vhod, ale obávam sa, že Mercedes o to viac motivovalo. Stále budú favoritmi. Vlani mali neskutočné auto a na jeho základe bude postavené i to tohtoročné.”

Vyhnúť sa spomínaným problémom s aerodynamikou bude dôležité, keďže ide o jednu z hlavných oblastí, kde môže Red Bull na konkurenciu získať. Šasi totižto zostáva takmer rovnaké, tímy dostali k dispozícii len dva žetóny, ktoré môžu investovať do jeho úprav.

Preto ho tím z Milton Keynes pomenoval RB16B a nie RB17. “Budúcoročné auto sa bude volať RB18. V tejto sezóne sa prvýkrát stane, že použijeme šasi z predchádzajúceho roka. Kvôli pravidlám ohľadom homologizácie si tiež prenesieme veľké percento komponentov. Preto je úprimnejšie volať toto auto RB16B.”

Súvisiace články