logo F1online.skF1online.sk

V Red Bulle si trúfajú, uvažujú o vlastnom motore pre rok 2025

Christian Horner
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala16. 2. 2021

Po oznámení odchodu Hondy z Formuly 1 Red Bull trval na zmrazení vývoja pohonných jednotiek. Uvedomoval si totiž, že značky ako Mercedes, Ferrari a Renault sú súpermi z úplne inej váhovej kategórie a v priamej vývojovej vojne ich nezdolá. To všetko sa však týkalo aktuálne platných a nie veľmi populárnych pravidiel. S postupom času a s čoraz hmatateľnejšou víziou regulí pre rok 2025 však Red Bull začína stále vážnejšie uvažovať o tom, že by sa stal plnohodnotným továrenským tímom s vlastnými motormi.

Red Bull chcel mať vždy svoju budúcnosť vo vlastných rukách. Preto vo Formule 1 nezaložil jeden, ale hneď dva tímy, pričom v tom druhom vychováva pilotov z vlastnej jazdeckej akadémie. Preto nemá reklamu na banneroch popri trati či v médiách, rovno si kúpil celý okruh, prevádzkuje vlastnú televíznu stanicu Servus TV a články zverejňuje na vlastnom portáli SpeedWeek.com. Okrem toho má i vlastnú meteorologickú službu Ubimet či značku oblečenia AlphaTauri.

K tomu všetkému chýba azda už len motor. V posledných rokoch sa k tomu Red Bull výrazne priblížil, veď vďaka Honde sa stal továrenským tímom, no úplným vyvrcholením vývoja v tomto smere by bolo postavenie pohonnej jednotky vo vlastnej réžii.

Keďže Red Bull chce v týchto mesiacoch investovať do infraštruktúry v Milton Keynes, aj na možnosť vstupu do sezóny 2025 v pozícii dodávateľa pohonných jednotiek sa Red Bull pozerá o čosi reálnejšie.

Christian Horner si uvedomuje, že z dlhodobého hľadiska nie je dobré vnímať súčasné obdobie len ako nejaký prechodný čas medzi odoberaním pohonných jednotiek Hondy a niekoho iného, ale vhodnou chvíľou začať klásť základy pre novú éru.

“Musíme mať dlhodobý pohľad, pretože investície, ktoré teraz prúdia do našej infraštruktúry, sú značné,” hovorí Christian Horner. “Máme pred sebou ten krátkodobý scenár existujúcich pravidiel, a potom tie nové regule. Musíme sa dostať do pozície, aby sme vedeli pokračovať.”

“Budeme mať infraštruktúru, ktorá bude schopná vyvinúť a prevádzkovať novú generáciu pohonných jednotiek, keď zainvestujeme do našej továrne,” vyhlásil následne šéf červených býkov.

V tejto súvislosti sa už s Red Bullom začalo spájať meno Andyho Cowella, bývalého bossa motorového oddelenia Mercedesu, ktoré pod jeho vedením levím dielom prispelo k zisku siedmich titulov Mercedesu v rade. Horner však promptne zareagoval, že Cowella to podľa jeho informácií ťahá inam, mimo Formulu 1.

Ďalším známym menom vo svete motorov je Mario Illien. “O ničom sa ešte nerozhodlo,” reaguje Helmut Marko. “Ale nemyslím si, že by to bolo úplne vylúčené, ak sa tu bavíme o nejakej podpore — napríklad pri testovaní šesťvalcov.”

To však už zachádzame príliš ďaleko do budúcnosti, veď ešte stále presne nevieme, ako budú nové pravidlá vyzerať. Na ne si chce Red Bull počkať, avizuje Horner. “Samozrejme, musíme pochopiť, ako budú vyzerať nové pravidlá.”

“Čím skôr, tým to bude lepšie pre všetkých. Z posledných rokovaní s FIA to však vyzerá tak, že by mohlo ísť o spaľovací motor, pričom pravdepodobne 100 percent paliva bude z obnoviteľných zdrojov,” prezrádza rodák z Leamington Spa. “Pravdepodobne sa bude klásť väčší dôraz na rekuperačnú jednotku.”

“Plán nového motora sa tak veľmi nelíši od tých dnešných, ide skôr o evolúciu. Preto táto infraštruktúra, na ktorej pracujeme v súvislosti s aktuálnymi motormi, bude užitočná aj pre motory budúcnosti,” uzavrel.

Súvisiace články

Diskusia