logo F1online.skF1online.sk

Rovanperämu drží palce aj Loeb, ale upozorňuje ho: Okruhy si vyžadujú odlišný prístup

Kalle Rovanperä
© Michael Jurtin / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 14:11

Začal sa písať jeden z najúžasnejších motoristických príbehov za posledné desaťročia? Kalle Rovanperä ukončil kariéru v rely a vydáva sa na okruhy. Začne rovno vo veľmi rýchlej a veľmi konkurencieschopnej japonskej Super Formule. Ak by to dotiahol až do F1, bude to nepochybne jeden z najväčších príbehov za posledné roky. História nás však učí, že by sme radšej mali zostať opatrní.

Poznáme množstvo príbehov o jazdcoch rely v F1. Väčšinou však išlo „len“ o testy. Colin McRae sa v kokpite monopostu najrýchlejšej motoristickej disciplíny objavil v 90. rokoch, vyskúšali si ju aj Sébastien Ogier, Sébastien Loeb a ďalší.

Rovanperä, Ogier aj Loeb to na okruhoch skúšali v rôznych disciplínach, ale Kalle ako jediný oficiálne ukončil kariéru v rely a je ochotný prejsť všetkými nižšími sériami, získať superlicenciu a presvedčiť šéfov najlepších tímov na svete, že na to má.

Loeb bol v kariére pomerne blízko k prestupu do F1. Red Bull mu však nedokázal vybaviť superlicenciu a nemohol ho posadiť do Toro Rosso, ako pôvodne plánoval. Seb to však na okruhoch skúšal ďalej, pretekal v športiakoch aj cestovných automobiloch a podľa vlastných slov bude Kalleho počínanie pozorne sledovať.

„Už od minulého roka vieme, že WRC možno nie je miesto, kde sa vidí v budúcnosti. Mohli sme očakávať zmenu a teraz má zjavne nový a vysoký cieľ,“ vyhlásil Loeb pre DirtFish. „Neviem, čo na to povedať. Podľa mňa má veľký talent a videli sme, čo všetko dokáže, ale Formula 1 je veľmi odlišná od WRC.“

„V monoposte sa mu nebude ľahko dostávať do rytmu. Tieto preteky si vyžadujú odlišný prístup a odlišný druh prípravy. Musíte bojovať uprostred hustého štartového poľa. V tejto chvíli si to nikto netrúfne odhadnúť. Má rovnaké schopnosti aj na okruhových pretekoch? Bude to zaujímavé sledovať,“ dodal Loeb.

Ten má s Formulou 1 vlastné skúsenosti. Aj keď to bolo pred mnohými rokmi, princíp sa v podstate nezmenil. V každom prípade, rozhodne sa nezmenili najväčšie rozdiely medzi okruhovým pretekaním a rely. „Monopost nebol veľmi náročný na riadenie, ale úroveň priľnavosti v zákrutách, na brzdách a pod. bola skrátka úžasná. Myslím si však, že pri jazde si na to zvyknete,“ vysvetlil Loeb.

„Pri svojich skúsenostiach v pretekoch športových alebo cestovných automobilov na okruhoch, príp. aj v rallycrosse, som však vždy narazil na chalanov, ktorí boli veľmi dobrí vo svojej disciplíne. Vždy som bojoval niekde na čele, ale nikdy som sa nedostal až na najvyšší stupienok,“ priznala legenda WRC.

„Môže to byť náročné, ale v tejto chvíli nikto nevie. Je možné, že Kallemu sa podarí dostať až do F1. Dúfam, že to dokáže. Určite to budem sledovať. Nebude to však ľahké. Musí pracovať, musí veľa jazdiť, napríklad aj v motokárach, a robiť množstvo rozličných vecí, aby si zvykol na jazdu v strede poľa. Myslím si, že nikto si to netrúfne odhadnúť, ale uvidíme,“ dodal Loeb.

Súvisiace články

Diskusia