Cadillac si chce požičať starý monopost od iného tímu. Bude to Ferrari?


Už len dva mesiace delia nový monopost nového tímu Cadillac od prvého naštartovania a asi tri mesiace nás delia od prvých testov. Továreň sa rozrastá a noví zamestnanci pribúdajú, zároveň sa naplno rozbehlo testovanie vo virtuálnom svete. Tímu však chýbajú skúsenosti z reálneho života, čo je pre nováčika úplne normálne, ale aj to chce zmeniť boss tajne Graeme Lowdon.
Tím oznámil Sergia Péreza a Valtteriho Bottasa ako svojich nových jazdcov pre budúcu sezónu, oznámil Coltona Hertu ako svojho rezervného pilota a vymenoval aj tím testovacích jazdcov na simulátore, ktorý pozostáva z bývalého šampióna IndyCar Simona Pagenauda, továrenského pilota Corvetty Charlieho Eastwooda a bývalého rezervného pilota Haasu Pietra Fittipaldiho.
Tím sa rozrastá a pred premiérou sa snaží pozbierať čo najviac skúseností. Tie však v súčasnosti môže zbierať iba vo virtuálnom svete, čo by boss stajne Graeme Lowdon rád zmenil.
„Premýšľali sme nad tým, že by sme podnikli test podľa aktuálnych pravidiel o testovaní so starým monopostom,“ povedal Lowdon pre Motorsport.com. „Nemáme starý monopost, ale to je beztak zavádzajúce pomenovanie, pretože auto v skutočnosti nepotrebujete, takže na tom nezáleží.“
„V skutočnosti máme záujem o otestovanie súčasného tímu. Chceme použiť skutočné auto, pretože sa spomínané simulácie snažíme čo najviac priblížiť reálnemu životu. Myslím si, že všetci si robia trochu neoprávnene starosti, že testovaním monopostu iného tímu získame nejakú neférovú výhodu. My však nechceme testovať auto, ale ľudí,“ vysvetlil Lowdon.
„Áno, chceme získať výhodu, ale nie z auta. Výhoda, ktorú chceme, spočíva v skúsenostiach pre našich mechanikov, ktoré všetci ostatní získavajú každodennou prácou v boxovej uličke,“ dodal šéf Cadillacu.
Kým inžinieri a pretekový tím môžu získať skúsenosti a doladiť komunikáciu aj vo virtuálnom svete, pre jazdcov a mechanikov je skúsenosť z reálneho života na trati naďalej nenahraditeľná. „Mechanici musia získať svalovú pamäť pri práci so skutočným monopostom. Musíte byť schopní nasadiť zahrievacie dečky, auto má veľkosť, stúpa z neho teplo a je trojrozmerné. Pri zakladaní tímu som si týmto procesom prešiel už veľakrát a naozaj je dôležité, aby ste nasimulovali všetko a čo najviac sa priblížili realite,“ vysvetlil Lowdon.
Už niekoľko týždňov sa špekuluje, že Cadillac na tento test využije starý monopost Ferrari, keďže s týmto tímom má dohodu o dodávkach pohonných jednotiek. V skutočnosti sa už špekulovalo, že tento test mal prebehnúť niekedy v septembri, ale to sa nepotvrdilo. Lowdon však pripustil, že prenájom monopostu od Ferrari je logické riešenie.
„Sme zákazník Ferrari, takže by to dávalo zmysel. Ako však hovorím, nesnažíme sa nič naučiť z auta ako takého. Nezáleží mi, aký monopost to bude, ak bude v životnej veľkosti. Slúžiť má na simuláciu, takže mi nezáleží, akú bude mať farbu,“ pokračoval Lowdon.
„Ak si od niekoho požičiame auto, potom tento tím musí získať súhlas FIA, aby sme ho mohli použiť. Do všetkého, čo robíme, zapájame aj FIA, pretože nemáme čo skrývať,“ dodal šéf Cadillacu.
- Značky
- Cadillac
- Graeme Lowdon