logo F1online.skF1online.sk

Red Bull nechce pri názve motora špekulovať, pomenuje ho “Red Bull”

Christian Horner a Masaši Jamamoto
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala15. 2. 2021

Budúca pohonná jednotka Red Bullu, ktorá vznikne tento rok vo vývojových centrách v Sakure, zatiaľ nedostane nálepku iného výrobcu či partnera. Christian Horner to potvrdil v pondelok po ohlásení dohody medzi Red Bullom a Hondou.

Rakúska stajňa tak nenadviaže na podobnú spoluprácu, z akej sa tešila v rokoch 2016 až 2018, keď motory Renault používal pod označením TAG-Heuer. Meno motora bude oveľa jednoduchšie.

“Vo veci nejakého označenia pohonnej jednotky neprebiehajú žiadne rokovania. Bude to proste motor Red Bull,” vyhlásil Christian Horner, šéf tímu, v pondelok. Nuž a v rovnakej situácii sa ocitlo aj béčko AlphaTauri. “Zatiaľ sme sa nedostali k detailom, ale predpokladám, že to bude rovnaké. Bude to motor Red Bull. Ako Mercedes má Mercedes, ktorý je integrovaný do auta, tak ten náš bude Red Bull.”

Za istých okolností sa toto rozhodnutie predsa len môže zmeniť. “Myslím si, že nebudeme závislí od žiadneho partnera. Máme nezávislosť na to, aby sme všetko režírovali sami. Ak sa však objaví nejaký partner, ktorý by nadchol, tak potom bude logické sa vážne na to pozrieť. Môže ísť o nejakého výrobcu alebo aj iný typ partnera, výrobcu batérií a podobne.”

Red Bull medzitým začal s prípravami svojej vlastnej motorovej dielne, do ktorej sa presunú aj ľudia momentálne pôsobiaci vo vysunutom pracovisku Hondy v Milton Keynes. Red Bull im ešte bude musieť nájsť nejaké vedenie.

Na trhu je voľný Andy Cowell, neskúsi ho Red Bull získať pre svoj projekt? Zároveň by mohol pomôcť s vývojom nového motora, ak Red Bull nájde partnera, ktorý by s ním chcel odštartovať novú motorovú éru v roku 2025.

“To, čo za posledných desať rokov v tomto športe dosiahol, je ohromujúce. On bol tým základným kameňom pre výsledky Mercedesu a ich motorového oddelenia,” chváli Cowella Christian Horner. “Avšak, myslím, že sa rozhodol venovať iným aktivitám mimo Formuly 1. Pokiaľ viem, zaujíma sa o veci mimo efjednotky.”

Alpine Red Bull? Aj to je v teoretickej rovine možné

Ak by sa Red Bullu nepodarilo presadiť zmrazenie pohonných jednotiek, alebo by sa nedokázal dohodnúť na spolupráci s Hondou, podľa pravidiel by bol Renault ako výrobca s najmenším počtom odberateľov povinný mu dodať motory (poznamenajme, že pohonná jednotka Alpine sa aj naďalej bude volať Renault). Keďže teraz bude aj Red Bull oficiálnym výrobcom motorov, aj on bude mať rovnaké povinnosti, ak by k takej situácii došlo.

Čisto teoreticky by sa k motorom Hondy vedelo poľahky dostať Alpine, stačilo by, aby sa Renault ako motorár z Formuly 1 stiahol. V tom prípade by bol totižto práve Red Bull tým výrobcom, ktorý by mal najmenej zákazníkov.

“Tým, že na seba berieme povinnosti výrobcu motorov, sme zaviazaní pravidlami a povinnosťou dodávať tie motory bez rozdielu s ostatnými výrobcami,” prikývol šéf Red Bullu nakoniec.

Súvisiace články

Diskusia