Maldonadovi nejde do hlavy, ako ho Renault mohol vymeniť za Palmera
Veľmi zlé rozhodnutie. Tak hodnotí Pastor Maldonado preňho nepochopiteľný krok Renaultu, ktorý sa ho pred sezónou 2016 rozhodol vymeniť za Jolyona Palmera. Maldonado je presvedčený, že Palmer naňho nemá ani s kufríkom plným peňazí pri nohách.
Po troch sezónach vo Williamse, v ktorom zažil aj svoj najväčší kariérny úspech, keď vyhral v Barcelone, sa Pastor Maldonado presunul do Lotusu. Tím so slávnym menom však na tom finančne už tak slávne nebol.
Družina pod vedením Érica Boulliera sa Maldonadovi aj tak zdala ako najsúcejšia voľba, vysvetľuje pre holandský motorsport.com. “V tom čase som mal dve možnosti: Force Indiu a Lotus. To rozhodnutie bolo logické.”
Venezuelčan priblížil, prečo si to myslel. “Medzi sponzormi mali veľké mená, taktiež značky, ktoré majú svoje záujmy v mojej krajine. Boli tam Unilever, Coca-Cola, Microsoft. Plno dobrých a zaujímavých sponzorov.”
“Avšak, medzi novembrom a začiatkom januára sa ten tím zmenil na nepoznanie. Opustil ho Éric Boullier, zrazu boli všetci fuč. Mali málo ľudí, všetci boli v strese a nevedeli sme, čo máme robiť,” opisuje neočakávané udalosti Maldonado.
Boullier sa oficiálne vzdal pozície šéfa tímu 24. januára 2014, teda to stihol ešte skôr, ako sa Maldonado vôbec posadil do monopostu. Tím sa pomaly začal rúcať a Maldonado veľmi rýchlo zistil, že k svojmu španielskemu víťazstvu ďalšie určite nepridá.
Tím bol na tom tak zle, že piloti nemohli trénovať ani na simulátore. “Prípravy na simulátore boli prerušené, pretože tím nemal dosť peňazí na to, aby ho obnovil. A na simulátore boli aj tak nahrané len dva alebo tri okruhy, pretože každý ďalší stál 20-tisíc eur!”
“Polovicu sezóny sme nedošli do cieľa kvôli štrukturálnym a mechanickým problémom, alebo kvôli pohonnej jednotke, ktorá sa kazila sama,” pokračoval Maldonado opisujúc problémy počas súťažných víkendov.
S rovnakou pohonnou jednotkou jazdil i Red Bull, ktorý v roku 2014 dokázal zásluhou Daniela Ricciarda dokonca trikrát zvíťaziť. “Oni povyhrávali nejaké preteky a boli schopní bojovať s Mercedesom, zatiaľ čo nám sa nepodarilo auto ani len dostať do stavu, aby fungovalo. Nebolo to o tom, že by sme boli pomalí — ten motor sa ani len nenaštartoval. To na celý tím poriadne doľahlo. Byť tam v tom čase nebolo veľmi príjemné.”
Šampión GP2 z roku 2010 pokračoval v Lotuse aj v roku 2015, ktorý už dopadol o čosi lepšie. Dvojica Maldonado-Grosjean získala 78 bodov, pričom Grosjeanovi sa dokonca podarilo ukoristiť pódium a nad svojím kolegom vyhrať na body 51:27.
Z tímu však po tejto sezóne odišli obaja. Kým Grosjean prestúpil do vznikajúceho Haasu, Pastorovi Maldonadovi zostala len pozícia testovacieho pilota dodávateľa pneumatík Pirelli.
Maldonado ani po viac ako piatich rokoch nerozumie, čo sa vtedy v Enstone dialo a čo to bol za skrat, že Renault vzal na palubu namiesto neho Jolyona Palmera. “Keď sa z toho tímu stal Renault, tak sme vedeli, že v ňom nemôžeme zostať. Nerozumeli sme však ničomu, jedného dňa nám prikyvovali, že áno, a na druhý nie. Vládol tam chaos.”
“Nuž a nechápali sme, prečo si ako pilota vybrali Palmera. Je to neskutočné, aj keď so sebou priniesol peniaze,” dodáva. “Spravili niekoľko veľmi zlých rozhodnutí, či už o aute, alebo o pilotoch a inžinieroch.”