F1 2 na obzore: Apple rozbehol rokovania o pokračovaní úspešnej snímky


Tvorcom snímky F1 s Bradom Pittom sa splnili azda aj tie najdivokejšie predstavy o tom, aký úspech by mohol zaznamenať ich filmový počin. A keďže v najlepšom netreba prestať, vedenie Applu už rozbehlo rokovania s F1 a štábom o tom, čo by sa mohlo objaviť v potenciálnom pokračovaní.
Film F1 sa dostal k divákom v júni a okamžite sa z neho stal megahit. Od vydania zaznamenal tržby vo výške viac ako 600 miliónov dolárov, vďaka čomu sa už teraz stal najúspešnejším filmom Applu aj Brada Pitta. Veľkej popularite sa teší aj medzi filmovými kritikmi, napríklad na Rotten Tomatoes získal od kritikov hodnotenie 82 a od divákov až 97 percent.
Prirodzene sa preto hovorí o pokračovaní. “Toto je určite téma, o ktorej sa bavíme,” prezradil generálny riaditeľ Applu Tim Cook na odovzdávaní cien Emmy. “Pre nás to bol obrovský letný kasový trhák. Sme naň veľmi pyšní.”
“Zainteresovaní umelci sú ako z inej ligy. Brad svojím hereckým výkonom odviedol skvelú prácu. Sme na to nesmierne pyšní a nevieme sa dočkať, kedy to všetko prinesieme na povrch,” pokračoval 64-ročný biznismen.
Aj Apple našiel vo Formule 1 trh s obrovským ziskovým potenciálom. V USA sa už niekoľko mesiacov hovorí o tom, že americký gigant chce dokonca získať vysielacie práva pre šampionát Formuly 1 ako taký. Po úspechu filmu bude záujem Applu zrejme ešte väčší.
Výkonný riaditeľ Liberty Media Derek Chang naznačil, že nový vysielací partner v USA nebude fanúšikom prinášať len priame prenosy, ale ponúkne niečo aj samotnej Formule 1, ktorá chce osloviť čo najviac divákov za veľkou mlákou.
“Neviem, či to bude nutne mediálny partner v tradičnom zmysle, teda niekto, kto len vysiela preteky,” vysvetľoval Derek Chang. “Je to niekto, kto dokáže fanúšikom pomôcť dostať sa k vášmu obsahu aj mimo pretekov. Je to niekto, kto dokáže pomôcť fanúšikom interagovať dokonca aj so sponzormi. Toto všetko k tomu patrí. Chceme sa pustiť do biznisu s takými ľuďmi, ktorí toto majú vo svojom vlastnom repertoári.”
Apple by takým partnerom rozhodne bol. Fanúšikov má takpovediac na dosah nielen prostredníctvom svojej streamovacej platformy, ale aj celého radu elektroniky.
- Značky
- F1
- Liberty Media