logo F1online.skF1online.sk

Sme pripravení upraviť náš prístup k tímovej réžii, znie z McLarenu

Oscar Piastri a Lando Norris
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 15:15

Je paradoxné sledovať, že politika McLarenu, ktorý presadzuje rovnosť príležitostí a eliminovanie akejkoľvek internej nerovnováhy, sa stretáva s podobným odporom, ak nie väčším, ako podriadenie všetkých v tíme jednému jazdcovi. Rakúsko 2002 či „Fernando is faster than you“ sú príklady za všetky. McLaren zvolil diametrálne odlišný prístup a zdá sa, že si ním nezískal veľa fanúšikov.

Neexistuje jedna cesta za úspechom a jeden víťazný spôsob. McLaren si vybral niečo úplne odlišné a ženie ho do krajnosti. Iste, v minulosti sme už videli tímy bez jasnej tímovej jednotky, ale ešte nikdy sme nevideli, aby niekto vymieňal pozície na trati čisto podľa toho, čo považoval za „férové a športové“.

Preteky v Monze boli dobrým príkladom politiky McLarenu, za ktorú naozaj nedostal potlesk na otvorenej scéne. Naopak, vyvolalo to otázky, ako ďaleko je tím schopný zájsť. Nejeden sa však nevedel ubrániť dojmu, že tím si pravidlá vymýšľa za pochodu, keďže ako povedal sám Andrea Stella, „vo Formule 1 sa len zriedka vyskytne úplne rovnaká situácia“.

Ten zároveň vyhlásil, že McLaren má právo kedykoľvek zmeniť svoj prístup k pretekaniu. „Tento prípad využijeme na preskúmanie toho, či sme konzistentní pri aplikovaní našich pretekárskych princípov. Budeme o tom diskutovať s našimi jazdcami a posilníme náš prístup k pretekaniu v oblastiach, v ktorých to budeme považovať za potrebné,“ vyhlásil Stella v rozhovore pre F1 TV.

„Ak bude potrebné niečo upraviť, spravíme to s otvorenou mysľou. Momentálne som však pomerne pevne presvedčený, že všetko bolo v plnom súlade s naším prístupom,“ vyhlásil šéf McLarenu o tímovej réžii v Monze.

Tím trval na svojom, že len uplatňuje stanovené princípy, ale vyznať sa v tom bude čoraz zložitejšie s každým takýmto rozhodnutím. V McLarene sa budú modliť, aby ich do konca sezóny nepostihli pomalé pit stopy, kolízie tímových kolegov alebo poruchy, pretože to môže vytvárať situácie, v ktorých sa „poškodený“ pilot môže pýtať, v čom je táto situácia iná od tej predchádzajúcej.

„Keď sme sa nad situáciou hlbšie zamysleli, uvedomili sme si, že okrem pomalej zastávky v boxoch sme zmenili aj poradie zastávok v boxoch, a to bez akéhokoľvek úmyslu meniť pozície. Keď sme si spojili tieto dve skutočnosti, tak hlavne pre mňa bolo jasné, že ak chceme dodržať pretekárske princípy McLarenu, potrebujeme vymeniť pozície a následne nechať jazdcov opäť pretekať,“ vysvetlil Stella.

Súvisiace články

Diskusia