logo F1online.skF1online.sk

Stella: Pretekáme podľa toho, čo považujeme za férové a športové

Andrea Stella
© LAT Images/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 19:09

Nebudeme si klamať, rozhodnutia McLarenu na trati sú vo Formule 1 bezprecedentné. V histórii nášho športu sme videli rôzne druhy „špinavosti“ a „nespravodlivosti“, ktoré vyvierali z toho, že jeden jazdec tímu bol jednotka a všetci pracovali pre jeho úspech. Paradoxne, McLaren sa dopúšťa „nespravodlivosti“ z dôvodu, že žiadnu nemá.

O Ferrari sa kedysi hovorilo, že keď sa na tento tím pozeráte zvonka, tak nechápete, ako je možné, že nevyhrali všetky preteky, ale keď sa naň pozeráte zvnútra, tak nechápete, ako mohli vyhrať aspoň raz. Podobný pocit máme neraz aj z McLarenu, ktorý sa snaží správať natoľko demokraticky a natoľko nestranne, že ich rozhodnutia nakoniec vyzerajú ako nedemokratické a tendenčné.

Jedna vec je stratégia tímu, druhá sú chyby a smola, ktoré sú súčasťou každého športu. V McLarene sa však zjavne rozhodli, že zmenia športový osud a do diania pretekov zasiahli spôsobom, s ktorým majú mnohí športoví fanúšikovia veľký problém.

„Bolo to rozhodnutie boxového múra. Urobili sme ho nielen pre problém pri zastávke v boxoch, ale tiež sme zastávky určite načasovali s úmyslom zachovať poradie na trati. Poradie sa však po pit stopoch zmenilo,“ povedal šéf McLarenu Andrea Stella po skončení pretekov pre televíziu Sky.

„Z tohto dôvodu sme mali pocit, že je správne vrátiť sa k pôvodnému poradiu a potom nechať jazdcov pretekať. Chcem poďakovať Oscarovi, pretože nám to nijak nesťažil. On aj Lando ukázali naše princípy, s ktorými ako McLaren pretekáme,“ dodal Stella.

Max Verstappen na túto situáciu veľmi veľavravne zareagoval vo vysielačke, ale aj po pretekoch. Chyby sú súčasťou športu aj motoršportu. Ak sa niečo také stane, tak Lando má skrátka smolu. V Holandsku mal smolu a dostal poruchu, ktorá bola mimo jeho kontrolu, ale 18 bodov späť nežiada. Kde je teda hranica?

„Nie je to vec tímovej jednotky alebo dvojky. Niečo také nemáme. Máme dvoch skvelých jazdcov, ktorí majú možnosť bojovať o titul. Pretekáme ako McLaren, pretekáme podľa toho, čo považujeme za férové a športové. Presne to sme dnes urobili,“ vysvetlil Stella.

Ten zároveň priznal, že jeho tím v nedeľu nemal na víťazstvo. Ostatne, to sme aj videli. McLaren si mohol pokojne dokráčať za druhým a tretím miestom. Ich titul v Pohári konštruktérov nie je nijak ohrozený a v skutočnosti ho môžu potvrdiť už v Baku. Napriek tomu sa tímu nejakým spôsobom „podarilo“ opäť strhnúť na seba všetku negatívnu pozornosť.

„Videli sme, že Max bol o jednu alebo dve desatiny rýchlejší v kvalifikácii. Keď sa v pretekoch dokázal dostať späť pred Landa, mysleli sme si, že dôvodom bola vybitá batéria, ale rýchlo sme si uvedomili, že dnes to bola čisto záležitosť čistého tempa monopostov. V prvom stinte sme nemali žiadnu výhodu ani z pohľadu degradácie pneumatík, ktorú spravidla máme na okruhoch s vyšším opotrebovaním pneumatík. V tej chvíli sme si uvedomili, že keď chceme vyhrať, niečo sa musí odohrať,“ povedal Stella.

„Max odviedol dobrú prácu a musím pogratulovať Red Bullu. Druhé a tretie miesto je pre nás stále veľmi solídny výsledok na okruhu, o ktorom sme vedeli, že nemusí vyhovovať nášmu monopostu,“ dodal.

Súvisiace články

Diskusia