Verstappen komfortne zvíťazil v Monze. V McLarene nastali ďalšie „statky zmätky“


Aj keď Max Verstappen na začiatku pretekov v Monze nakrátko stratil vedenie, rýchlo si ho vybojoval späť a nechal McLareny ďaleko za sebou. Lando Norris a Oscar Piastri nemali na viac než druhé a tretie miesto, ale strategickými zmätkami a chybou pri pit stope museli hľadať politicky korektné riešenie svojho vlastného chaosu.
McLaren čakal so svojou zastávkou v boxoch na poslednú chvíľu. Napokon sa rozhodli, že ako prvý zastaví v poradí tretí Oscar Piastri, aby tým odvrátili hrozbu undercutu zo strany Charlesa Leclerca. Keď Norris zastavil ako druhý, pit stop trval 5,9 sekundy a Lando sa vrátil na trať za Oscarom. Boxový múr tak musel zasiahnuť a vyjednať opätovnú výmenu pozícií.
Verstappen si musel vybojovať späť vedúcu pozíciu
Pre Nica Hülkenberga sa preteky skončili skôr, než začali, keď ho tím počas zahrievacieho kola informoval, aby nezamieril na rošt, ale do boxov. Sauber odstúpil pre zatiaľ nešpecifikovanú technickú poruchu. To však nikoho nevyrušilo pri čakaní na vzrušujúci štart.
Lando Norris sa vynikajúco odpichol a už v prvých metroch sa dostal na úroveň Verstappena, ktorý následne aktivoval verziu svojho „ja“ z roku 2024, keď najprv vytlačil Norrisa na trávu a potom si skrátil šikanu, aby sa udržal na čele. Z vedenia sa však dlho neradoval a tím mu nariadil, aby Landovi vrátil vedenie.
— F1 edits (@F1F1edit) September 7, 2025
Tvrdý súboj v prvom kole zviedli aj Charles Leclerc a Oscar Piastri. Obaja si niekoľkokrát vymenili pozície a ich súboj pokračoval v úvodných kolách rovnako ako boj Norrisa s Verstappenom. V 4. kole zahájil Verstappen protiútok a do prvej zákruty sa vrátil do čela. Tvrdo sa musel brániť aj Leclerc, ktorý rýchlo stratil kontakt s Verstappenom a Norrisom na čele a začal zdržiavať Piastriho.
— F1 edits (@F1F1edit) September 7, 2025
V úvode 6. kola už bol tlak neudržateľný a Piastri sa vrátil na tretie miesto. Charles sa následne ocitol pod tlakom Russella. Do súboja sa zapojil aj Lewis Hamilton, ktorý v 7. kole postúpil cez Bortoleta na šieste miesto. Dostal sa tak hneď za Russella.
Kamery sa v nasledujúcich kolách venovali hlavne súboju Leclerca s Russellom. Aj keď pilot Ferrari stratil DRS za Piastrim, jeho tenučké zadné krídlo mu umožňovalo dlho odolávať tlaku Mercedesu. Russell sa v 10. kole dostal mučivo blízko, ale aj s otvoreným DRS sa ledva doťahoval.
Na čele sa Verstappen postupne odpútal a potvrdil, že Red Bull mal v Monze skutočne skvelé tempo. Max zvyšoval náskok na Landa, ktorý zas bol rýchlejší než Piastri. Najlepšia trojka sa nám tak od seba postupne vzďaľovala a boj o pódiové priečky sa zdal byť vyriešený už po prvých desiatich kolách.
Začínajú zastávky v boxoch
Kolotoč zastávok v boxoch odštartoval v 19. kole Bearman, o kolo neskôr prišiel k mechanikom Cunoda, čím začali boje o pozície v strede poľa. Olliemu sa podaril undercut na Red Bull, čím sa virtuálne posunul na body. Do boxov ich nasledovali Alonso a Bortoleto, ktorí boli pri sebe tak blízko, že sme sledovali súboj mechanikov. Jonathan Wheatley svojich mužov určite nepochváli, keďže Sauberu pit stop nevyšiel a Aston Martin sa posunul v poradí. Do boja o dôležité body v Pohári konštruktérov sa tak zapojili aj mechanici.
V 25. kole však prišla pohroma pre Aston Martin. Monopost Fernanda Alonsa výrazne spomalil, dopotácal sa do boxov a španielsky matador len nešťastne zahlásil do vysielačky: „Zlyhalo zavesenie. Chlape, toto je neuveriteľné.“ Stalo sa to na výjazde z Ascari, kde agresívny prejazd Aston Martinu cez obrubník zlomil pravé predné rameno zavesenia. Obrovská Alonsova smola tak pokračuje. Niet pochýb, že v pretekoch mal našliapnuté za ziskom dobrých bodov.
Jazdcom na čele sa medzitým príliš nechcelo prezúvať na tvrdé pneumatiky a poriadne natiahli svoj prvý stint. Na konci 27. kola konečne zastavil Russell a obul hardy v čase, keď v McLarene začali uvažovať o neskorom prezutí na softy. Po Russellovi zamieril do boxov aj Antonelli, kým Ferrari vyčkávalo. Antonelli vyšiel na trať pred Bortoletom, čím sa po neúspešnom štarte v podstate vrátil na svoju pôvodnú pozíciu.
Na prednej pneumatike Red Bullu Maxa Verstappena sa objavili pľuzgiere, ale lídri pretekov pokračovali a napriek tomu, že gumy zjavne volali o pomoc, najlepšia trojka stále jazdila konkurencieschopné časy.
Ferrari zastavilo s Leclercom až v 34. kole a Monačan sa vrátil na trať pred vláčikom s „rušňovodičom“ Oconom na čele, v ktorom sa nachádzal aj Russell. Charles preto zapol vysielačku a opäť spochybňoval rozhodnutie svojho tímu. „Ak nám nič nehrozilo, prečo sme zastavili práve teraz?“ Inžinier mu len lakonicky odpovedal, že o tom budú diskutovať neskôr.
Lídri čakali poriadne dlho
Na čele sa medzitým odohrávala šachová partia. McLareny sa na starých pneumatikách príliš nedoťahovali na Red Bull, ktorý nemal dôvod zastavovať ako prvý a potenciálne riskovať výjazd safety caru. Zrejme však nakoniec nemali na výber a na konci 37. kola z celkových 53 povolali lídra pretekov do boxov.
V Red Bull tak začali zvierať ružence, aby sa na trati nič nestalo. Krátko po Verstappenovi zamieril do boxov aj Hamilton. V 41. kole sa najtajnejšie prianie McLarenu takmer splnilo, keď v druhej šikane kolidovali Carlos Sainz a Oliver Bearman. Obaja sa roztočili, ale bezpečne sa vrátili na trať, aj keď ich boj o body sa v podstate skončil.
Verstappen na čerstvých pneumatikách pomerne rýchlo eliminoval hrozbu safety caru. Asi 12 kôl pred koncom sa dostal do desiatich sekúnd za Norrisa a päť sekúnd za Piastriho, čo znamenalo, že v prípade výjazdu safety caru alebo virtuálneho safety caru a rýchlejšieho pit stopu by si udržal na čele.
Chaos v McLarene
Na konci 45. kola z celkových 53 zastavil Piastri a obul softy. O kolo neskôr nasledoval jeho tímový kolega. McLaren zastavil prvého Piastriho, hoci Norris protestoval, pretože ako prvý muž tímu na trati mal právo na prednostné zaobchádzanie. Inžinier ho však ubezpečil, že k undercutu od tímového kolegu nedôjde.
V tom čase bol ich boj s Verstappenom stratený. Rozhodnutý však nebol súboj chlapcov v McLarene. Norrisova zastávka totiž trvala 5,9 sekundy, Piastriho iba 1,9, a keď sa Lando vrátil na trať, ocitol sa za Oscarom.
— f1videos (@Error20F1) September 7, 2025
V Piastriho vysielačke sa tak ozval jeho inžinier, ktorý mu pripomenul situáciu z Maďarska 2024, keď sa Norris zachoval športovo a v podobnej situácii neobral svojho tímového kolegu o víťazstvo. Oscarovi sa to nepáčilo, ale nakoniec sa podrobil prianiu McLarenu a pustil Norrisa na druhé miesto. McLaren sa nám opäť postaral o poriadne zaujímavú epizódku, keď pokazili zdanlivo úplne jednoznačnú situáciu.
— f1videos (@Error20F1) September 7, 2025
Na čele sa tomu zasmial aj Max Verstappen, ktorý mal s inžinierom čas na krátky brífing o tom, čo sa deje za nimi. „Haha, to vymenili pozície len pre pokazenú zastávku v boxoch?“ nechápal Max. Holandský pretekár si medzitým na čele dokráčal po krásne a absolútne zaslúžené víťazstvo pred pilotmi McLarenu – pripomíname, že do cieľa prišli v poradí Norris – Piastri.
Štvrté miesto obsadil Charles Leclerc, ktorému po zmätkoch pred ním uniklo pódium iba o štyri sekundy. Piaty skončil Russell pred Hamiltonom. Ferrari tak v Pohári konštruktérov zvýšilo náskok na Mercedes, keďže Lewis Hamilton skončil na šiestom mieste.
Bodovanú desiatku uzavreli Alex Albon, ktorý dokonale zrealizoval a alternatívnu stratégiu, Gabriel Bortoleto, Kimi Antonelli, ktorý spadol na deviatu priečku pre päťsekundovú penalizáciu, a Isack Hadjar.
Budúci víkend si od Formuly 1 oddýchneme. O dva týždne nás čaká Veľká cena Azerbajdžanu.

Preteky - VC Talianska 2025






Pilot | Tím | Čas | Kolá | Grid | Naj. kolo | Body | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Red Bull | 1:13:24,325 | 53 | 1. | 1:21,003 | 25 | |
2. | McLaren | +19,207 | 53 | 2. | 1:20,901 | 18 | |
3. | McLaren | +21,351 | 53 | 3. | 1:21,245 | 15 | |
4. | Ferrari | +25,624 | 53 | 4. | 1:21,294 | 12 | |
5. | Mercedes | +32,881 | 53 | 5. | 1:21,800 | 10 | |
6. | Ferrari | +37,449 | 53 | 10. | 1:21,546 | 8 | |
7. | Williams | +50,537 | 53 | 14. | 1:21,368 | 6 | |
8. | Stake | +58,484 | 53 | 7. | 1:22,139 | 4 | |
9. | Mercedes | +59,762 | 53 | 6. | 1:21,968 | 2 | |
10. | Racing Bulls | +63,891 | 53 | 16. | 1:22,133 | 1 | |
11. | Williams | +64,469 | 53 | 13. | 1:21,740 | ||
12. | Haas | +79,288 | 53 | 11. | 1:21,820 | ||
13. | Red Bull | +80,701 | 53 | 9. | 1:22,712 | ||
14. | Racing Bulls | +82,351 | 53 | 20. | 1:22,777 | ||
15. | Haas | +1 kolo | 52 | 15. | 1:22,892 | ||
16. | Alpine | +1 kolo | 52 | 19. | 1:22,185 | ||
17. | Alpine | +1 kolo | 52 | 18. | 1:22,239 | ||
18. | Aston Martin | +1 kolo | 52 | 17. | 1:22,164 | ||
- | Aston Martin | nedokončil | 27 | 8. | 1:23,757 | ||
- | Stake | neštartoval | 0 | 12. | - |
- Značky
- VC Talianska 2025
- video