logo F1online.skF1online.sk

Cowell: Čas medzi návrhom na rysovacej doske a testom v tuneli sme skrátili na tretinu

Adrian Newey a Andy Cowell
© LAT/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 02:28

Podobne ako všetky tímy stredu poľa, aj pre Aston Martin je ročník 2025 prechodný. Lawrence Stroll dúfal, že súčasná generácia pravidiel bude pre jeho tím znamenať veľký prelom a prinesie jeho posun medzi elitu, ale to sa nepodarilo, a tak nalial do stajne ešte viac peňazí a priviedol ešte viac špičkových ľudí. Patria k nim aj Andy Cowell a Adrian Newey, ktorí zvyšujú očakávania pred štartom novej sezóny.

Aston Martin nebude vstupovať do nového ročníka ako najväčší favorit, ale s Adrianom Neweym a spol. bude rozhodne čiernym koňom. Nadšenie je niekedy na škodu, ale šéf stajne Andy Cowell – ďalšia veľká, úspešná a lukratívna posila Lawrenca Strolla – sa mu zjavne nevie ubrániť. Asi niet divu, že symbolom novej éry stajne je Adrian Newey.

„Myslím si, že všetci si užívajú výzvu v podobe práce na nových, odlišných a odvážnejších komponentoch,“ povedal šéf Aston Martinu Andy Cowell v rozhovore pre PlanetF1.com. „Tím vo veternom tuneli neskutočne zareagoval na príchod Adriana. Testujeme tam obrovské množstvo rozličných štrukturálnych nápadov.“

„Čas medzi Adrianovou rysovacou doskou a testovaním vo veternom tuneli sa nám podarilo skrátiť na tretinu. Keď sa o tom bavíte s ľuďmi, sú z toho nadšení. Užívajú si prácu na niečom odlišnom, užívajú si prácu na bojovom poli a náš progres,“ pokračoval Cowell.

Aston Martin sa hotoval útočiť už v rámci tejto generácie monopostov. Chvíľu to vyzeralo nádejne, keď sa Fernando Alonso začiatkom sezóny 2023 pravidelne umiestňoval na stupňoch víťazov. Tím sa však postupne prepadol a musel počkať, kým bude môcť naplno využiť ovocie obrovských investícií.

Majiteľ stajne Lawrence Stroll sa však poriadne buchol po vrecku aj pri hľadaní nových ľudí. S prehľadom najväčším esom je Adrian Newey. „Adrian prináša obrovskú hodnotu v mnohých ohľadoch,“ povedal Cowell.

„Je nadšený z detailov architektúry monopostu. Je taký sústredený, že to hraničí s tranzom, ale tiež má obrovské skúsenosti. Nepracuje len na základnej architektúre, ale tiež na štrukturálnej optimalizácii a výrobných metódach, aby sme maximalizovali tuhosť, minimalizovali hmotnosť. Takisto mení našu kultúru,“ dodal spokojne Cowell.

Súvisiace články

Diskusia