Hungaroring šokoval! Zmenu podmienok využil Leclerc na prekvapivú pole position

Pred štartom kvalifikácie na Veľkú cenu Maďarska sme vás prosili, aby ste ju sledovali s nami, pretože Hungaroring vie prekvapiť. Povieme vám, bolo to prekvapenie, na aké sa len tak nezabudne. McLaren v prvej a druhej časti kvalifikácie absolútne dominoval, kým Ferrari sa trápilo, ale v rozhodujúcej fáze sa situácia otočila doslova v priebehu niekoľkých minút.
Je ťažké vysvetliť fanúšikom, ktorí Formulu 1 nesledujú pravidelne, čo sa to v kvalifikácii vlastne stalo. Zjednodušene povedané, tieto monoposty sú nesmierne citlivé na podmienky. Ferrari to v Q1 a Q2 nehralo do karát, ale v Q3 sa zmenil vietor a Charles Leclerc sa dokázal vynikajúco prispôsobiť novým okolnostiam. Senzačná pole position putuje do garáže Ferrari!
Na evolúciu trate v Q1 doplatil Cunoda
V prvej časti kvalifikácie sme sledovali masívnu evolúciu trate. V posledných minútach poskočil na prvé miesto dokonca aj Fernando Alonso. Načasovanie teda bolo všetko a jazdci sa takisto potrebovali vyhnúť chybám. Júki Cunoda zajazdil čas, ktorý bol len asi o 16 stotín sekundy pomalší než jeho tímový kolega Max Verstappen, ale v záverečnom súčte mu to nestačilo na postup.
Je to ďalšie obrovské sklamanie pre japonského pretekára, ktorý však nesklamal ako jediný. Ďalšiu obrovskú porážku v súboji s tímovým kolegom utrpel Nico Hülkenberg, ktorý na Gabriela Bortoleta stratil pol sekundy a skončil devätnásty. Skončili aj sedemnásty Gasly, osemnásty Ocon a dvadsiaty Albon. Naopak, tešil sa pätnásty a posledný postupujúci Franco Colapinto, ktorý si pripísal cenné víťazstvo (druhé v sezóne) v súboji s tímovým kolegom.
V Q2 skončili aj favoriti
S podmienkami na Hungaroringu sa zjavne ťažko pasovali aj favoriti. V Q2 vypadli hneď dvaja piloti top tímov. Kimi Antonelli skončil jedenásty a Lewis Hamilton až trinásty. Ich tímoví kolegovia bezpečne postúpili. Antonellimu následne zatĺkli ďalší klinec do rakvy, keď mu riaditeľstvo pretekov vzalo čas pre traťové limity a taliansky mladík spadol na pätnáste miesto.
Spolu s nimi vypadli aj jedenásty Ollie Bearman, ktorý stratil na posledného postupujúceho a opäť vynikajúceho Gabriela Bortoleta len 0,007 sekundy. Porúčali sa aj Carlos Sainz a Franco Colapinto.
Trápil sa aj Red Bull. Isack Hadjar bol najrýchlejším pilotom tohto tímu v Q1 aj Q2. Verstappen postúpil trochu s odretými ušami z ôsmeho miesta. Naopak, Aston Martiny obsadili tretie a piate miesto. Hungaroring nám rozhodne priniesol prekvapenia.
Leclerc všetkým vypálil rybník
Pred Q3 sa zdalo, že Ferrari sa v zmenených podmienkach prepadlo a náskok McLarenu sa ešte zvýšil. Naopak, prekvapivým ašpirantom na druhý rad boli Aston Martin či George Russell. Leclerc strácal po prvom pokuse na použitých pneumatikách 1,2 sekundy, ale v druhom zdvihol novú tribúnu na Hungaroringu zo sedadiel.
McLareny sa v druhom pokuse nedokázali zlepšiť a Charles bol jediný, kto v Q3 zajazdil lepší čas než v Q2. Leclerc sa jednoducho najlepšie prispôsobil zmeneným podmienkam. Charles bol najrýchlejší s náskokom 0,026 sekundy na druhého Piastriho, 0,041 sekundy na tretieho Norrisa a 0,053 sekundy na štvrtého Russella. Toto bola Formula 1 v tom najlepšom.
Piate a šieste miesto patrí pilotom Aston Martinu, ktorí na Leclerca stratili len desatinu a vyzerali vynikajúco. Vynikajúci bol rozhodne aj siedmy Gabriel Bortoleto, ktorý porazil svojho dobrého kamaráta Maxa Verstappena na ôsmom mieste. Ten sa poriadne trápil. Piaty rad obsadia Liam Lawson a Isack Hadjar.
Nedeľné preteky štartujú o 15:00.

Kvalifikácia - VC Maďarska 2025






Pilot | Tím | Q1 | Q2 | Q3 | Strata | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Ferrari | 1:15,582 | 1:15,455 | 1:15,372 | ||
2. | McLaren | 1:15,211 | 1:14,941 | 1:15,398 | +0,026 | |
3. | McLaren | 1:15,523 | 1:14,890 | 1:15,413 | +0,041 | |
4. | Mercedes | 1:15,627 | 1:15,201 | 1:15,425 | +0,053 | |
5. | Aston Martin | 1:15,281 | 1:15,395 | 1:15,481 | +0,109 | |
6. | Aston Martin | 1:15,673 | 1:15,129 | 1:15,498 | +0,126 | |
7. | Stake | 1:15,586 | 1:15,687 | 1:15,725 | +0,353 | |
8. | Red Bull | 1:15,736 | 1:15,547 | 1:15,728 | +0,356 | |
9. | Racing Bulls | 1:15,849 | 1:15,630 | 1:15,821 | +0,449 | |
10. | Racing Bulls | 1:15,516 | 1:15,469 | 1:15,915 | +0,543 | |
11. | Haas | 1:15,750 | 1:15,694 | |||
12. | Ferrari | 1:15,733 | 1:15,702 | |||
13. | Williams | 1:15,652 | 1:15,781 | |||
14. | Alpine | 1:15,875 | 1:16,159 | |||
15. | Mercedes | 1:15,782 | 1:16,386 | |||
16. | Red Bull | 1:15,899 | ||||
17. | Alpine | 1:15,966 | ||||
18. | Haas | 1:16,023 | ||||
19. | Stake | 1:16,081 | ||||
20. | Williams | 1:16,223 |
- Značky
- VC Maďarska 2025