logo F1online.skF1online.sk

Danner: Colapinto má obrovskú výhodu, jej meno je dolár

Franco Colapinto
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala24. 7. 2025

Franco Colapinto prežil pôvodne avizovaných päť veľkých cien, po ktorých sa malo rozhodnúť, či v Alpine zostane. Bývalý pretekár F1 Christian Danner však za tým nevidí ohromujúce výkony. Medzi ním a Jackom Doohanom je vraj len jeden veľký rozdiel, a síce peniaze od sponzorov.

Jack Doohan a Franco Colapinto sú jediní piloti, ktorí v tejto sezóne nedokázali získať ani jeden majstrovský bod, zatiaľ čo Pierre Gasly ich má na konte už devätnásť. Flavio Briatore napriek tomu zatiaľ neprijal rázne rozhodnutie a argentínskeho jazdca z kokpitu nevyhodil.

To však nebude spôsobené výkonmi, šepká sa v padoku. “Povedzme to tak, že Doohan sa mi páčil viac, pretože ho v tíme nevítali tak vrúcne,” uviedol Christian Danner pre sport.de v rámci svojho hodnotenia posledného súťažného víkendu. “V Alpine ho od vstupnej brány hnali rovno na porážku.”

“Colapinto má na svojej strane jednu obrovskú výhodu, ktorej meno je dolár. Má horu peňazí a od neho závisí aj potenciál Veľkej ceny Argentíny. Toto nemá nič spoločné so športom,” poukázal na neuspokojivé výkony mladíka z Pilaru.

Colapintovi sponzori z Argentíny prinášajú do tímu nemalé peniaze a aj samotnému Colapintovi sa vďaka tomu darí. Nedávno oznámil podpísanie dohody so známym sponzorom Sergia Péreza, so spoločnosťou Claro, ktorá patrí do rodiny Carlosa Slima.

Nuž a ak chce Formula 1 využiť ošiaľ v Argentíne a zorganizovať tu veľkú cenu, bude potrebovať Colapinta na štartovom rošte. V Argentíne sa už na tom pracuje. Okruh Oscara a Juana Gálvezovcov v Buenos Aires ohlásil veľkú rekonštrukciu, ktorej konečným cieľom by mal byť návrat krajiny do kalendára F1.

Formula 1 sa naposledy predstavila v Argentíne v roku 1998. Dnes má len licenciu 2. stupňa, ktorá nie je postačujúca na zorganizovanie pretekov F1. Po veľkej obnove vedenej známym okruhovým dizajnérom Hermannom Tilkem by mala byť schopná hostiť podujatie F1 a privítať 120-tisíc fanúšikov.

“Máme plán, ktorý pozostáva z dvoch fáz. Prvá fáza bude pre príchod MotoGP v roku 2027, druhou fázou bude Formula 1,” povedal Hermann Tilke pri predstavení rekonštrukcie. “Výsledkom by mal byť veľmi dobrý a vzrušujúci okruh.”

Rekonštrukcia sa bude týkať niektorých známych zákrut Vivorita a Ombú, ale aj drenáže, obrubníkov, napájania, garáží a tribún. Výrazné rozšírenie si vyžiada priestor padoku. Stavebné práce sa majú začať už v novembri s plánovaným ukončením vo februári 2027 — krátko pred plánovaným príchodom šampionátu MotoGP.

Súvisiace články

Diskusia