logo F1online.sk

Ocon zložil klobúk pred jazdcami rely: Majú poriadne gule

Esteban Ocon
© Renault Sport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 1. 2021

Pilot Alpinu Esteban Ocon má za sebou peknú skúsenosť, keď si tento týždeň zajazdil dve etapy rely Monte Carlo s cestným automobilom francúzskeho výrobcu. Jeho účasť síce mala skôr marketingový význam, no Esteban sa v cieli aj tak usmieval od ucha k uchu.

Snáď najlegendárnejšie podujatie v dejinách rely píše tento týždeň ďalšiu kapitolu. Na okreskách neďaleko Monaka sa ukázal aj pilot Formuly 1, Esteban Ocon, ten si vyskúšal podmienky, na ktoré veru nie je zvyknutý. Mokro, úzko, trochu ľadu a v civilnom aute. Na druhú stranu, Veľká cena Turecka preňho bola v tomto smere zaiste dobrý tréning.

Keď sa Ocona opýtal Motorsport-total.com na to, čo si myslí o jazdcoch rely, odpovedal jednoznačne: „Sú to hrdinovia! Čo viac k tomu treba povedať? Musíte pred nimi zložiť klobúk. Majú poriadne gule, ich gule sú snáď z ocele.“

„Skutočne som si to užil, aj keď to zo začiatku nebolo vôbec jednoduché. Ale čím dlhšie som jazdil, tým komfortnejšie som sa v aute cítil.“

Automobilka Renault sa na popud nového šéfa, Lucu de Mea, snaží oživiť výrobcu luxusných automobilov Alpine. Od nového roka rozbehli Francúzi PR mašinériu a jazda v Monte Carle bola jej súčasťou. Najväčšiu radosť však z tohto nápadu mal istotne Ocon.

„Je tu veľa náročných pasáží a úroveň priľnavosti sa neustále mení. Na niečo také nie som zvyknutý. Ani počúvať spolujazdca nie je úplne jednoduché. Musíte mať perfektný timing. Sústredíte sa na prejazd zákrutou, no zároveň musíte počúvať, aká bude tá ďalšia,“ opísal Ocon jazdu v rely.

„Ku koncu sa to však zlepšovalo a bola to veľká zábava.“

Absolútnou legendou podujatia je Oconov krajan, Sébastien Ogier. Ten na francúzskych okreskách vyhral celkovo šesťkrát. Jeho víťazná šnúra trvala nepretržite medzi rokmi 2014 a 2019, až ju vlani pretrhol Thierry Neuville. A Ogier má blízko k tomu, aby v tomto roku zaknihoval svoje siedme víťazstvo.

„Jeho palubné zábery som vždy sledoval. Stále vyzerá, že to má pod kontrolou, je to strašne cool,“ hovorí Ocon. „Spoza volantu však všetko vyzerá omnoho užšie a omnoho náročnejšie.“

Súvisiace články