logo F1online.skF1online.sk

Bottas o problémoch Hamiltona: Všetci sa musia prispôsobiť

Valtteri Bottas
© Richard Pardon/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 02:33

Valtteri Bottas má za sebou podobnú skúsenosť ako v tejto sezóne Lewis Hamilton. Aj keď fínsky pretekár prestupoval z Mercedesu „len“ do Alfy Romeo, prechod na motor Ferrari a brzdy Brembo bol podobný ako v prípade Hamiltona. On sám však rozdiely pomerne bagatelizuje ako niečo, na čo sa dá rýchlo zvyknúť.

Samozrejme, treba povedať, že Ferrari je v porovnaní so Sauberom/Alfou Romeo obrovský kolos. Veľkosť, mentalita a spôsob fungovania sú diametrálne odlišné ako v Mercedese. Monopost sa zároveň radí medzi najlepšie, takže je prepracovanejší a zložitejší ako Sauber. Piloti však menia tímy od nepamäti a sám Bottas pripomína, že každý musí byť schopný sa prispôsobiť.

„Samozrejme, že sú tu veci, ktoré sa musíte naučiť, a na ktoré si musíte zvyknúť,“ povedal Bottas o svojom prestupe pre podcast Red Flag. „Dvojnásobne to platí v prípade, že máte proti sebe tímového kolegu, ktorý je na všetko zvyknutý a spočiatku má prevahu, ale pretekári musia byť prispôsobiví.“

„Musíte byť schopný adaptovať sa na nové auto. Viac-menej každý rok si sadnete do takmer nového monopostu, menia sa aj pohonné jednotky a pod. Vo Formule 1 nie je nezvyčajné, že sa zakaždým prispôsobujete a zakaždým sa učíte, pretože v tomto športe sa všetko neustále vyvíja,“ pokračoval bývalý pilot Mercedesu.

„Približne viem, čím si prechádza. Pre mňa osobne všetko prebiehalo pomerne priamočiaro. Nesmieme však zabúdať, že v čase môjho prestupu do Alfy Romeo si Formula 1 prechádzala veľkou zmenou pravidiel, takže beztak bolo veľa vecí úplne nových,“ dodal Bottas.

Ten si po odchode z Mercedesu prešiel rovnakou zmenou dodávateľa pohonnej jednotky a bŕzd, akou si vo Ferrari prechádza Lewis Hamilton. Sedemnásobný majster sveta niekoľkokrát podčiarkol ako zásadný prechod z bŕzd Carbon Industries na Brembo, čo však Valtterimu podľa jeho slov nerobilo žiadny problém.

„Pre mňa v tom nebol žiadny rozdiel. Samozrejme, Mercedes používal Carbon Industries, Sauber zas Brembo, ktoré je tiež dodávateľom Ferrari. Jediný drobný rozdiel pre mňa bol v spôsobe, akým sa brzdy zahrievali. Niektoré brzdy sa zahrievajú rýchlejšie, ale správanie bolo rovnaké,“ vysvetlil Bottas.

Súvisiace články

Diskusia