logo F1online.skF1online.sk

Cadillac sa pripravuje aj virtuálnymi pretekmi, počas testov sa ocitol na pole position

Monopost F1 pre rok 2026
© FIA
Milan Kubala
Milan Kubala21. 7. 2025

Prípravy Cadillacu na vstup do Formuly 1 sú v plnom prúde. V továrni sa pracuje na vývoji monopostu, tím sa chystá na prvé jazdy priamo na trati a traťoví inžinieri na samotné veľké ceny. Slúžia im na to aj virtuálne simulácie pretekov, pri ktorých však spravili kurióznu chybu.

Cadillac dostal zelenú až koncom minulého roka a čierne na bielom to mal len pred pár mesiacmi, no už dávno predtým sa pripravoval na príchod do Formuly 1. V Silverstone dnes stojí továreň, v ktorej pracuje približne 360 zamestnancov.

Veľká časť z nich sa pripojila krátko po odhalení ambicióznych plánov, no aby bol Cadillac konkurencieschopný, bude potrebovať posily. Ako informuje magazín Auto Motor und Sport, pôvodný plán hovorí o tom, že do konca roka bude mať stajňa 500 až 600 zamestnancov, no tieto čísla sú zrejme nadhodnotené.

Keď sa totiž Cadillac snaží pritiahnuť ľudí z konkurenčných tímov, musí rátať aj s nútenými dovolenkami, ktoré sa vo Formule 1 pohybujú na úrovni šiestich mesiacov, ba niekedy sú aj dlhšie. Jadro tímu však už na začiatku budúceho roka musí byť pripravené. Prvé predsezónne testy sú naplánované na posledný januárový týždeň.

Cadillac preto hodlá začať testovať priamo na trati už po letnej prestávke. Keďže jeho monopost ešte nie je hotový, na formulové okruhy vyrazí s Ferrari SF-23 z roku 2023. Inžinieri si vyskúšajú reálnu prácu so systémami, spoznajú všetky dôležité procedúry, zoznámia sa s garážou a mechanici začnú s riadnym tréningom zastávok v boxoch.

To však neznamená, že by traťoví inžinieri mali dovtedy voľno. Ako informuje nemecký magazín, už od VC Španielska všetci absolvujú virtuálne simulácie veľkých cien, počas ktorých dokonca “posielajú hlásenia” pomyselnému riaditeľovi pretekov.

Počas jednej z prvých veľkých cien odjazdených “nasucho” došlo aj ku kurióznej chybe. Monopost Cadillacu, ktorý zatiaľ fyzicky neexistuje a inžinieri tak na “boxovom múriku” sledujú len jeho simuláciu, sa zrazu ocitol na pole position.

Nie je to tak, že by si americký tím mal začať mädliť ruky. “Neodhadli sme správne mieru priľnavosti pneumatík a tieto hodnoty sme vložili do programu,” pripustil pobavený insider, s ktorým sa rozprával AMuS. Postupom času budú hodnoty v programe bližšie zodpovedať realite a pozíciám, ktoré Cadillac očakáva na štarte budúcej sezóny.

Doplňme, že v roku 2026 bude Cadillac nasadzovať pohonné jednotky Ferrari. V sezónach 2027 a 2028 pri nich ešte zostane, no v zákulisí sa už bude pripravovať nový motor v spolupráci s General Motors, ktorý by mal uzrieť svetlo sveta v roku 2029. Zaujímavosťou je, že podľa nemeckého zdroja Cadillac/General Motors uvažuje o spolupráci s Ilmorom Maria Illiena, vychýreného experta na pohonné jednotky.

FIA
Aktuálna fotka
Aktuálna fotka
Aktuálna fotka
Aktuálna fotka
Aktuálna fotka
Aktuálna fotka
Aktuálna fotka
Aktuálna fotka
Aktuálna fotka
Aktuálna fotka
Aktuálna fotka
Aktuálna fotka

Súvisiace články

Diskusia