Cowell chápe Alonsovu kritickú vysielačku: Robia to všetci jazdci

Fernando Alonso sa nikdy nezdráha ironických vysielačiek. Aj keď je španielsky pretekár preslávený svojím prehľadom v pretekoch a schopnosťou čítať situáciu na trati, v nedeľu príliš nepochopil počínanie svojho tímu, ktorý si dovtedy, pravdupovediac, nepočínal najhoršie po strategickej stránke.
Fernando Alonso je preslávený svojimi ironickými vysielačkami. Na jednej strane to pre tím nemusí byť príjemné, ale na druhej majú jeho slová vždy niečo do seba a fanúšikovia to milujú. Napríklad v Kanade mu inžinier poradil, v ktorých zákrutách by mal viac šetriť pneumatiky, na čo „El Nano“ odpovedal: „Toto sú preteky, nie testy.“
Asi ťažko si vieme predstaviť, že by si niekto ako Alonso nechal poradiť v otázke jazdy. Nie príliš príjemnú konverzáciu so svojím jazdcom mal inžinier Andrew Vizard aj v Silverstone, keď Španiel počas safety caru zapol vysielačku a povedal: „Všetci tí ľudia, ktorí nás predbehli, majú horšie pneumatiky alebo sme sa prepadli len tak zo srandy?“
Keď počul, že jediný Ocon pred ním nebol prezuť, odpovedal: „Šialené, ako sa vám to so mnou nikdy nepodarí urobiť správne.“ Samozrejme, hovoril o stratégii. V tom čase sa nachádzal na desiatom mieste, ale pred svojou prvou zastávkou bol šiesty.
Nedá sa pritom povedať, že by to Aston Martin nejako zvlášť pokazil. Alonso išiel do boxov spolu s pilotmi McLarenu, Verstappenom, Hamiltonom, Gaslym a Sainzom. Ako je teda možné, že stratil? Nuž, pred neho sa dostal Stroll, ktorý ako jediný správne načasoval prezutie na sliky; Hülkenberg, ktorý prezul na čerstvé intermediálky o dve kolá skôr; Ocon, ktorý nebol prezuť; a Russell, ktorý išiel po druhú sadu intermediálok o kolo pred ním.
Dá sa teda povedať, že to bolo tesné a keby Aston Martin naordinoval Strollovu stratégiu aj jeho tímovému kolegovi, možno by sa hrdinom popoludnia nestal Hülkenberg, ale Alonso. Nemôžeme však tvrdiť, že by Aston Martin výrazne pochybil, v podstate urobil to isté, čo všetci naokolo.
Ak stratégovia tohto tímu mohli urobiť niečo lepšie, tak určite načasovať druhú zastávku a prezutie na sliky. K tomu sa odhodlali už v 37. kole, čo bolo tak štyri až päť kôl skôr než drvivá väčšina štartového poľa.
„Už ráno pri strategickej porade sme sa na to pozerali tak, že Fernando je na siedmom mieste, Lance štartuje osemnásty, takže s nimi musíme hrať dve veľmi odlišné strategické hry, a preto sme sa rozhodli zvoliť dva veľmi odlišné prístupy,“ vysvetlil novinárom boss Aston Martinu Andy Cowell.
„Teraz po vojne sme všetci generálmi a môžeme druhých poučovať, ako mala vyzerať ideálna stratégia. V prípade Fernanda by to znamenalo urobiť presne to, čo sme urobili s Lancom. V takom prípade by na tom možno bol lepšie,“ dodal Cowell.
Iste, v 16. kole bolo jasné, že keby Alonso zopakoval Strollovu stratégiu – mimochodom, bol jediný v celom štartovom poli, kto urobil niečo také –, určite by nespadol na desiate miesto. Väčšiu chybu však tím urobil v závere druhého stintu, keď sa pokúsil o agresívny undercut na jazdcov pred sebou. V tom čase ôsmy Alonso bol v ostrom súboji s Gaslym a Russellom, takže šanca minimálne na šieste miesto tu bola, ale v tomto prípade stratégovia minuli ideálny čas na zastavenie o dobré štyri kolá.
„Na sliky sme prezuli ako prví a pravdepodobne sme sa unáhlili,“ priznal Cowell, ktorý môže hovoriť o šťastí, že sa jeho jazdec vôbec udržal na trati. „Nedokázali sme zahriať stredne tvrdé pneumatiky a Fernando sa prepadol, ale potom sa dokázal vrátiť späť.“
„My, ktorí sme v tomto kolotoči už dlhšie, dobre vieme, že z kokpitu jednoducho nevidíte celý obraz a cítite frustráciu, najmä keď počas zastávok stratíte nejaké pozície a chcete vedieť prečo. Takéto vysielačky sme počuli od každého jazdca. Máte pocit, že to myslia osobne, ale nie je na tom nič osobné,“ ubezpečil Cowell.