logo F1online.skF1online.sk

V McLarene veria, že nové zavesenie vyriešilo Norrisove problémy

Lando Norris
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 00:55

McLaren sa od začiatku sezóny pohráva s riešením predného zavesenia. Do Kanady priviezol tím novú špecifikáciu tohto nesmierne dôležitého kusu monopostu MCL39. Experimenty pokračovali aj v Rakúsku. Na oboch týchto podujatiach jazdil s novou špecifikáciou iba Lando Norris, čím sa v podstate potvrdilo, že obaja jazdci majú odlišné požiadavky na správanie prednej nápravy svojho monopostu.

Zdá sa, že každý z pilotov bude až do konca sezóny jazdiť s vlastnou špecifikáciou predného zavesenia. Ak sú zverejnené informácie správne, Oscar Piastri nové predné zavesenie skúšal, ale napokon ho odmietol, zatiaľ čo Lando Norris s ním pokračoval.

Britský pretekár od začiatku sezóny naznačoval, že na monoposte MCL39 mu niečo nevonia. To mal byť dôvod, prečo sa od úvodu cítil komfortnejšie Oscar Piastri. Inžinieri vo Wokingu hľadali riešenie a podľa ich šéfa ho aj našli. „Najdôležitejšia novinka pre nás je, že zrejme sme našli spôsob, ako pre Landa získať lepší pocit z prednej nápravy,“ povedal novinárom Andrea Stella.

„Myslím si, že sú preč niektoré problémy a výhrady, ktoré spomínal na začiatku sezóny. Môžeme vidieť, že Lando sa cíti komfortnejšie, čo sú skvelé správy,“ dodal taliansky inžinier.

Zdá sa teda, že v tíme sa rozhodli vyhovieť obom pilotom, čo vo Formule 1 určite nie je bežné. Väčšinou sa vyberá jeden vývojový smer a rozvíja sa jeden koncept. Samozrejme, je otázne, aké veľké sú rozdiely, keďže v detailoch sa monoposty jedného tímu môžu líšiť. Inžinieri však nemajú príliš radi, keď hardvér oboch áut nie je rovnaký, pretože to komplikuje analýzu dát.

„Odlišné nastavenia predného zavesenia nekomplikujú vyhodnocovanie dát ani porovnávanie výkonnosti oboch áut alebo výkonov pilotov. To nie je problém,“ odmietol Stella. „Ak to spôsobuje určité problémy, tak z logistického pohľadu, pretože potrebujeme rôzne špecifikácie dielov, ktoré vozíme na preteky.“

„Momentálne zvažujeme, či by niektoré z riešení pre Landa mohli byť v budúcnosti prínosné aj pre Oscara. Túto možnosť ešte vyhodnocujeme,“ dodal Stella.

Šéf McLarenu však zároveň pripustil, že Piastri nemá dôvod čokoľvek meniť. Obaja jazdci pravdepodobne dokončia sezónu s odlišnými konštrukciami zavesenia. „Oscar mal od začiatku sezóny dobrý vzťah s autom. Existuje šanca, že tieto rozdiely medzi monopostami zostanú nezmenené do konca sezóny,“ uviedol taliansky inžinier.

Súvisiace články

Diskusia