Brundle: Horner tvrdí, že od vedenia nedostal zdôvodnenie

Streda priniesla vo svete Formuly 1 zemetrasenie podobné tomu, ktoré sme zažili v úvode minulého roka po prestupe Lewisa Hamiltona do Ferrari. Teraz je však stredobodom pozornosti bývalý šéf Red Bullu Christian Horner. Martin Brundle priznal, že ho mrzí jeho odchod, no konštatuje, že neprišiel celkom znenazdajky.
Prvýkrát v histórii Red Bull vycestuje na veľkú cenu bez toho, aby mu šéfoval Christian Horner. Na Veľkej cene Belgicka bude tím viesť francúzsky inžinier Laurent Mekies, bývalý hlavný inžinier Toro Rosso, riaditeľ FIA pre bezpečnosť, zástupca pretekového riaditeľa Charlieho Whitinga či športový riaditeľ Ferrari. Až čas ukáže, či to bol správny krok a či Red Bull nebude mrzieť, že Christiana Hornera nevymenil už pred rokom, keď mal stále k dispozícii Jonathana Wheatleyho.
Podľa Martina Brundla je to “dosť smutné”, no kto špekulácie vnímal podľa porekadla bez vetra sa ani lístok na strome nepohne, nemohol byť v stredu ako obarený. “Nemyslím si, že by to prišlo celkom z ničoho nič vzhľadom na to, čo sa dialo, aké problémy trápia stajňu, ako sa vyjadroval Verstappenov tím a ako sa vyjadrovali ostatní.”
“Ak mám byť úprimný, som z toho celkom smutný,” pokračoval komentátor britskej televízie, pričom uviedol, že s Hornerom už prehodil pár slov na túto tému. Bývalý šéf červených býkov mu mal prezradiť, že vedenie značky ho vyhodilo bez udania dôvodu.
“V priebehu dnešného dňa sa s Christianom mám baviť. Poslal som mu správu, že mi je to ľúto. V skutočnosti som sa spýtal, či by sme sa vedeli porozprávať ešte skôr, ako o tom budem hovoriť v televízii,” prezradil Brundle. “Chcel som vedieť viac a poznať jeho pohľad na vec, no to sa mi nepodarilo. Povedal mi však, že mu neuviedli žiadny dôvod, prečo ho prepustili. Toto je jediná informácia, ktorú mám.”
Bývalý pilot F1 však má predstavu, čo mohlo byť tým dôvodom. “Christiana považujem za priateľa a počas posledných 20 rokov odviedol úžasnú prácu. Vyhral neskutočne veľa pretekov a titulov nielen pre jazdcov, ale aj pre tím,” vyzdvihol Hornera za jeho nespochybniteľné zásluhy.
Red Bull mu vďačí za mnohé. “Stajňu postavil z toho, čo bol kedysi Stewart a trápiaci sa Jaguar. V Milton Keynes vybudoval obrovské zázemie, dosiahol s ňou ohromné úspechy a zaplnil obrovskú vitrínu s trofejami. V padoku Formuly 1 však nebolo ťažké vycítiť, zachytiť a odsledovať, že veci neboli celkom ružové. Ja si myslím, že to súvisí aj s výkonmi na trati. Tento krok azda zvyšuje pravdepodobnosť, že Verstappen v tíme zostane. Podľa mňa to začalo byť dosť osobné a niektorí to začali volať ‘tím Verstappen’. Je tu viac faktorov, ale ide najmä o trápenie s autom.”
Manažér Maxa Verstappena Raymond Vermeulen prezradil, že o rozhodnutí vedeli vopred. Hornerov osud musel byť spečatený už dávnejšie, keďže Red Bull zároveň s oznámením prepustenia určil novú štruktúru vedenia. Nenasledovalo žiadne prechodné obdobie a dočasné poverenie, ako to zvykne byť pri náhlych rozhodnutiach.
“Viete však, nič netrvá večne. Veci sa menia a Red Bull už spravil veľké zmeny,” pokračoval Brundle. “Laurent Mekies sa presunie z Racing Bulls, z ich juniorského a sesterského tímu, kde prevezme opraty Alan Permane. Veľmi rýchlo nasadili riešenie.”
“V budúcom roku bude mať premiéru ich vlastná pohonná jednotka a nás čaká najväčšia zmena áut a súčasne pohonných jednotiek v histórii Formuly 1. Christian z tohto pohľadu ťahal celý tím,” dodal.