logo F1online.skF1online.sk

Cunoda mi pripomína Eddieho Irvina, hovorí Christian Horner

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 10:56

Môže Júki Cunoda považovať postup do druhej časti kvalifikácie za úspech? Po vypadnutiach v Q1 je to určité zlepšenie, ale sotva by s ním Red Bull mohol byť spokojný, keď Max Verstappen získal pole position. Christian Horner sa pri pohľade na výsledky japonského jazdca vrátil v čase do 90. rokov.

Júki Cunoda si už azda ani nespomína, kedy naposledy po kvalifikácii necítil frustráciu. Väčšinou si nevie vysvetliť, v čom bol problém a prečo tak výrazne zaostal za svojím tímovým kolegom. Tentoraz ho o postup do Q3 pripravila pohonná jednotka.

“Stratil som výkon,” vysvetlil Júki Cunoda. “Keď som vchádzal do poslednej zákruty a začínal svoje ostré kolo, nemal som taký výkon, aký tam obyčajne mám. Do tretej zákruty som prišiel o jednu desatinu len na rovinke. V priebehu meraného kola párkrát zlyhalo tlačidlo na extra výkon.”

“Moje kolo bolo vzhľadom na to vcelku dobré. Bolo to tesné. S najväčšou pravdepodobnosťou by som postúpil do Q3, je to veľmi mrzuté. Dostať sa do Q3 bolo možné,” myslí si pilot Red Bullu.

Je skutočne nepríjemné, že problémy s výkonom pohonnej jednotky sa objavili práve v Silverstone, kde sa Cunoda cítil veľmi dobre. Postup do Q3 by mu pomohol, keďže pred svojimi šéfmi by mohol jasne zdokumentovať, aké robí pokroky.

Cunoda ich vníma. “Ja som so svojím progresom naozaj spokojný. Myslím, že toto bol zatiaľ najčistejší víkend. Mal som sebavedomie, z auta som mal v kvalifikácii dobrý pocit. V poslednom meranom kole sa však zakaždým niečo objaví. Hnevá ma to. Ako som povedal, bez toho by som postúpil do Q3.”

Fotografi po kvalifikácii zachytili Júkiho Cunodu a šéfa tímu Christiana Hornera zahĺbených do dlhého rozhovoru. Netušíme, čo preberali na tomto stretnutí, ale tentoraz Cunoda mohol byť vo väčšej pohode.

Christian Horner berie do úvahy problémy s technikou. “V takom vyrovnanom poli to azda bol rozdiel medzi postupom a nepostupom do Q3,” pripustil šéf tímu. Cunodovi ušla elitná desiatka o 0,115 sekundy. Pochvala je namieste. “Jazdil celkom dobre. Snažíme sa pri ňom siahnuť po trochu inom nastavení než v Maxovom prípade.”

To môže vysvetľovať časť Cunodovej straty. Keby však jazdil s Verstappenovým nastavením, rozdiel by bol azda ešte priepastnejší. “Práve som sa bavil s Eddiem Irvinom, a veľmi mi to pripomínalo, čo on zažil s Michaelom Schumacherom vo Ferrari v 90. rokoch.”

“Takíto výnimoční jazdci dokážu jazdiť v autách, ktoré sú nastavené tak, aby mali nesmierne silnú prednú časť. Je ich len veľmi málo, ktorí to dokážu,” podotýka šéf Red Bullu na margo Verstappenovej neskutočnej schopnosti zvládať jazdu v pretáčavých autách. “Preto sa pri Júkim snažíme zvoliť iný prístup, aby sme jeho auto viac upokojili.”

Ak to v nedeľu prinesie ovocie, Red Bull v tom azda bude pokračovať. Cunoda bude štartovať z jedenásteho miesta a na nedeľu sa teší. “Aspoň nie som opäť osemnásty a som bližšie k bodom, čo pomôže. Teším sa na preteky. Už som nejakú dobu nebodoval, ani si nespomínam, kedy naposledy som získal nejaké body. Musím zabodovať a potešiť tím.”

Súvisiace články

Diskusia