Aston Martin nemá záujem o Russella: Stabilita je pre nás kľúčová, odkázal Cowell


V júli sa nám vo Formule 1 znenazdajky roztočilo tornádo prestupových špekulácií. Keď sme si mysleli, že o Maxovi Verstappenovi a Mercedese sa už nebude hovoriť, vystúpil v Rakúsku George Russell a povedal, že štvornásobný majster sveta je dôvod, prečo sa naťahuje Angličanovo predĺženie zmluvy s Mercedesom. Táto kauza sa nám tiahne druhý týždeň a podružnú rolu v nej hrá aj tím Aston Martin.
Russell je na mediálne hry veľký expert. Pred niekoľkými mesiacmi vydal Motorsport.com článok, podľa ktorého britský pretekár predĺži zmluvu s Mercedesom. Ako sa ukázalo, v tom čase to nebola pravda. Vymýšľal si britský portál? Čo ak mu túto „informáciu“ podsunul niekto z Georgeovho okolia?
Asi pred dvoma týždňami písal rovnaký zdroj o záujme Aston Martinu o Russellove služby. Túto správu však teraz rezolútne poprel sám boss stajne Andy Cowell. Otázka je, kto klamal? Vymýšľal si opäť Motorsport.com? Podsunul mu túto informáciu niekto z jazdcovho okolia? Alebo dokonca zahmlieva sám Cowell?
Nuž, boss Aston Martinu znel v Silverstone pomerne presvedčivo. „Máme obrovské šťastie a pred nami je vzrušujúca cesta do sezóny 2026. Budeme mať novú pohonnú jednotku, na ktorej intenzívne pracujeme s Hondou. Adrian zas má na starosti aerodynamiku. Investovali sme aj do nových zariadení,“ povedal Cowell novinárom v Silverstone.
„Zabezpečením služieb Lanca a Fernanda sme získali stabilitu, ktorá je pre nás kľúčová. Nielenže nám pomáhajú pri vývoji nástrojov pre rok 2026, 2027 a nasledujúce, ale priamo sa podieľajú na tvorbe konceptu nového monopostu,“ dodal spokojne Cowell.
Týmto slovám nahráva aj prostý pohľad na situáciu. V súčasnosti nič nenasvedčuje tomu, že by sa Lance Stroll chystal na obchodnú alebo tenisovú kariéru – aj keď mnohí v to dúfajú – a vyštvanie Fernanda Alonsa nedáva zmysel nielen z výkonnostného, ale ani koncepčného hľadiska. Je Russell skutočne takým veľkým lákadlom, aby tím narušil prípravy na najdôležitejšiu sezónu vo svojej histórii?
„Naše diskusie vo veternom tuneli sa netýkajú len aerodynamického tvaru, ale aj priestoru pre jazdcov, napríklad koľko miesta potrebujú? Adrian nemá v úmysle ponechať v kokpite nadbytočný priestor,“ skonštatoval Cowell.
„Všetko navrhuje tak, aby to bolo čo najtesnejšie. Naozaj nám pomáha stabilita, ktorá vyplýva zo skutočnosti, že na rok 2026 máme podpísaných oboch jazdcov,“ dodal šéf Aston Martinu.