V druhom tréningu Russell tesne prekonal Norrisa, Leclerc jazdy vynechal

Prípravy na Veľkú cenu Kanady pokračovali tesne pred polnocou nášho času druhým tréningom. Najlepšie kolo v ňom odjazdil George Russell z Mercedesu, ktorému zatiaľ vyhovujú nižšie teploty. Najbližšie sa k jeho času dokázal dostať Lando Norris na McLarene.
V druhom tréningu sme na trati videli v podstate len osemnástich jazdcov. Charles Leclerc v ňom celkom chýbal. Ukázalo sa totiž, že v prvom tréningu sa nepoškodilo len zavesenie jeho monopostu, ale dokonca aj šasi. Tím sa ho ani nesnažil poskladať, keďže podľa pravidiel pilot nesmie jazdiť v ten istý deň, v ktorom vymenil šasi. Leclerc tak sledoval druhý tréning len spoza bariér.
Žiadny úžitok z druhého tréningu nemal ani domáci Lance Stroll, ktorý už po šiestich minútach a vo svojom prvom ostrom kole trafil bariéru na výjazde zo siedmej zákruty. Po pár metroch zavesenie celkom skolabovalo. Kanaďan sa ešte chcel vrátiť do boxov, ale inžinier mu to zakázal. Podľa pravidiel nie je povolené jazdiť s monopostom v takom stave.
Ani ostatní sa nevyhli chybám. Prejsť poslednú šikanu bez skrátenia si trate bola výzva pre celé štartové pole. Videli sme aj hodiny Franca Colapinta v druhej zákrute, ktoré boli takmer identické ako v prvom tréningu, či kĺzanie monopostov v desiatke. Na trati je stále pomerne málo gripu.
Veľkou záhadou boli aj mäkké pneumatiky, ktoré sa podľa McLarenu správali celkom nepredvídateľne. Lando Norris svojmu tímu vysvetľoval, že vôbec nevie, s akou priľnavosťou môže počítať v jednotlivých úsekoch okruhu. Nakoniec zajazdil svoj najlepší čas až na tretí pokus, dovtedy sa pohyboval v hĺbke poľa aj s tímovým kolegom Oscarom Piastrim.
George Russell zajazdil najrýchlejšie kolo na stredne tvrdých pneumatikách, ktoré by z tohto dôvodu mali byť najobľúbenejšou voľbou tímov. Lando Norris na jeho čas 1:12,123 stratil 28 tisícin sekundy a tretí Kimi Antonelli takmer tri desatiny.
Za pomyselným tréningovým pódiom sa umiestnil Alex Albon. Williamsu sa v Kanade očividne darí a aj siedme miesto Carlosa Sainza tímu dodáva nádej, že v nedeľu by mohol získať dvojité body.
Farby Aston Martinu napokon reprezentoval len Fernando Alonso. Britský tím však stavil na pomerne zvláštnu tréningovú taktiku, keď španielsky jazdec obul len mäkké pneumatiky. Ostatní zbierali dáta aj na stredne tvrdej a tvrdej zmesi.
Lewis Hamilton obsadil ôsme miesto, keď si takisto musel neraz skrátiť poslednú šikanu. Tím žiadal o pomoc v tejto sekcii so zadnou časťou auta, ale ubezpečoval, že inak mal z jazdy celkom dobrý pocit.
Až na deviatom mieste je Max Verstappen. Holanďan najskôr hovoril o nervóznom aute, ktorého zadná časť “strašne skákala”. Keď sa neskôr chcel pustiť do kvalifikačnej simulácie, musel ju ukončiť ešte pred jej štartom; do poslednej šikany sa nezmestil už v prípravnom kole. Brzdy sa podľa jeho slov vôbec nechceli zahryznúť.

2. tréning - VC Kanady 2025






Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Mercedes | 1:12,123 | 33 | ||
2. | McLaren | 1:12,151 | +0,028 | 32 | |
3. | Mercedes | 1:12,411 | +0,288 | 33 | |
4. | Williams | 1:12,445 | +0,322 | 36 | |
5. | Aston Martin | 1:12,458 | +0,335 | 31 | |
6. | McLaren | 1:12,562 | +0,439 | 32 | |
7. | Williams | 1:12,631 | +0,508 | 37 | |
8. | Ferrari | 1:12,653 | +0,530 | 34 | |
9. | Red Bull | 1:12,666 | +0,543 | 31 | |
10. | Racing Bulls | 1:12,751 | +0,628 | 30 | |
11. | Racing Bulls | 1:12,799 | +0,676 | 31 | |
12. | Alpine | 1:12,874 | +0,751 | 34 | |
13. | Stake | 1:12,896 | +0,773 | 32 | |
14. | Stake | 1:12,914 | +0,791 | 33 | |
15. | Red Bull | 1:12,939 | +0,816 | 35 | |
16. | Haas | 1:13,080 | +0,957 | 36 | |
17. | Haas | 1:13,175 | +1,052 | 33 | |
18. | Alpine | 1:13,898 | +1,775 | 33 | |
19. | Aston Martin | - | - | 2 | |
20. | Ferrari | - | - |
- Značky
- VC Kanady 2025