Piastri: V Kanade by sme potrebovali 100 kôl, aby sme vyťažili z našej výhody


McLaren v Kanade nenadviazal na suverénny výkon zo Španielska a zisk pretekového double. Oscar Piastri s Landom Norrisom sa trápili o čosi viac nielen v kvalifikácii, ale tradičnú rýchlosť nepredviedli ani v pretekoch. Podľa Oscara Piastriho bola problémom relatívne nízka degradácia pneumatík.
V Kanade sa dostal na koňa Mercedes, ktorému vyhovovali nízke teploty, hladká trať aj krátke a pomalé zákruty. Tieto faktory napokon hrali proti McLarenu, no napriek tomu sa očakávalo, že papájové monoposty budú mať výhodu. V tejto sezóne totiž vynikajú v manažmente zadných pneumatík, ktorý je v Montreale kľúčový. Na Okruhu Gillesa Villeneuva sa nachádza veľa pomalých zákrut, za ktorými nasledujú dlhé rovinky.
Podľa Oscara Piastriho sa však táto výhoda začala prejavovať až na konci stintov, čo už bolo pomerne neskoro. “V prvom stinte na mediumkách sme nemali ohromnú rýchlosť. Do tempa sme sa dostávali vtedy, keď ostatným začali pneumatiky degradovať, vtedy sme na tom boli dobre. Žiaľ, zrejme by sme potrebovali, aby mali preteky 100 kôl namiesto 70, aby sme na tom zarobili.”
“V niektorých fázach sme boli rýchli. V iných fázach to nebolo dostatočne dobré. Počas celých pretekov sme však nemali dostatočnú výhodu, aby sme niekoho predbehli na trati. Bolo to trochu frustrujúce,” vysvetlil líder priebežného poradia šampionátu.
Šéf stajne Andrea Stella upozornil ešte na iný problém. Okruh Gillesa Villeneuva pozostáva najmä z roviniek, šikán a ostrých vláseniek, čo McLarenu MCL39 nevyhovuje. Tento monopost totiž vyniká v stredne rýchlych zákrutách.
“Hoci sa tu nachádza veľa pomalých zákrut, jedným z dôvodov, prečo sme sa na tomto okruhu trochu trápili, je množstvo brzdenia a trakcie,” pustil sa do vysvetľovania Andrea Stella. “Nie sú tu dlhšie prostredné fázy zákruty. Buď stojíte na brzde, alebo šliapete na plyn. V oboch chvíľach sa naše auto trochu trápilo.”
“Tím odviedol dobrú prácu, že to po prvom tréningu zlepšil. S nastaveniami sme spravili niekoľko experimentov, z ktorých pár bolo úspešných, takže sme z nich spravili základ pred kvalifikáciou. V kvalifikácii sme boli v hre o pole position,” zhodnotil taliansky inžinier.
Záver z VC Kanady je jasný. “Pre naše auto nebolo jednoduché to množstvo pomalých zákrut s veľkým podielom brzdných zón a trakcie, a najmä v spojení s obrubníkmi a nerovnosťami.”