logo F1online.skF1online.sk

Red Bull mal k dispozícii ďalšie softy. Verstappen si však pýtal čerstvé gumy

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala2. 6. 2025

Dopustili sa stratégovia Red Bullu v závere VC Španielska hrubej taktickej chyby? Max Verstappen bol nútený brániť sa po reštarte na tvrdých pneumatikách, zatiaľ čo všetci okolo neho si vybrali mäkkú zmes. Červení býci chcú preskúmať, kde a či sa stala chyba.

V nedeľu sa nám veľmi zišlo predpretekové zhrnutie zostávajúcich pneumatikových sád z dielne Pirelli. Taliansky dodávateľ nám prezradil, že Max Verstappen mal pred pretekmi k dispozícii z každej zmesi jednu úplne čerstvú sadu a okrem toho aj tri použité softy.

Keď po odstúpení Kimiho Antonelliho vyšiel na trať Bernd Mayländer, Red Bull stál pred dilemou. Na jednej strane mohol pokračovať na mäkkej zmesi z tretieho stintu, alebo siahnuť po zostávajúcich pneumatikách “zo skladu”.

“Máme ďalšiu sadu pneumatík? Čerstvé pneumatiky budú rozdielové,” okamžite oznámil svojmu pretekovému inžinierovi Gianpierovi Lambiasemu. Boxový múrik mal prehľad o tom, koľko sád Holanďanovi zostalo: Pred výjazdom safety caru si minul nové mediumky, nové softy a dve sady použitej mäkkej zmesi, ktoré absolvovali po jednom ostrom kole v kvalifikácii. Z čerstvých pneumatík mu zostala len tvrdá zmes, ktorú napokon dostal presne podľa svojich inštrukcií.

“Prečo *** sme… Čo sú toto za pneumatiky?!” hneval sa Verstappen, keď opúšťal boxy s gumami s bielym označením. “To je tvrdá zmes, Max,” odvetil pokojne Gianpiero Lambiase, no pre Holanďana to nebola uspokojivá odpoveď. “Prečo sme na tvrdých gumách?!” Lambiase doplnil, že to bola “jediná možnosť” a po Verstappenovej doplňujúcej otázke pripustil, že ju v pretekoch ešte nikto nevyskúšal.

Okrem spomínanej čerstvej tvrdej zmesi Verstappenovi zostala v garáži už len jedna mäkká sada. S najväčšou pravdepodobnosťou šlo o softy zo záveru tretieho tréningu, na ktorých aj s výjazdovými a dojazdovými kolami obišiel okruh v Barcelone osemkrát. Bolo by lepšie štartovať na tejto zmesi s ôsmimi kolami? Podotýkame, že všetci súperi okolo neho mali tri kolá staré softy z kvalifikácie — výjazdové, ostré, dojazdové.

Verstappen sa po pretekoch zamýšľal, či by nespravil lepšie, keby počas výjazdu SC zostal na trati na svojich softoch s jedenástimi kolami na konte. Ako bonus by sa dostal na prvé miesto pred jazdcov McLarenu.

“To boli jediné pneumatiky, ktoré nám zostali,” povedal na margo nasadenej tvrdej zmesi. “Stále sme mali použité softy, ktoré mali možno päť alebo šesť kôl, čo takisto nebolo ideálne. Retrospektívne by sme spravili lepšie, keby sme zostali na trati, ale to sa vždy ľahšie povie ako vykoná.”

Nasledujúce dni budú v Milton Keynes plné analýz. “Bezpečnostné vozidlo vyšlo na trať v najhoršej možnej chvíli pre našu stratégiu,” poznamenal šéf tímu Christian Horner. “Rozhodovali sme sa medzi tým, že zostaneme na starších pneumatikách a budeme ohrození na reštarte, alebo zariskujeme s novou sadou tvrdých gúm.”

“Po vojne je každý generál, ale my sme v danej chvíli prijali najlepšie rozhodnutie s informáciami, ktoré sme mali k dispozícii,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia