logo F1online.sk

Red Bull by sa po roku 2026 mohol stať plnohodnotným továrenským tímom, tvrdí Marko

Honda, ilustračné
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 12. 2020

Sú pohonné jednotky v súčasnosti najväčšou slabinou Formuly 1? Minimálne tím Red Bull na súčasnú politiku prudko dopláca, keď sa po odchode Hondy dostal do nezávideniahodnej situácie. Aktuálne motory s nami budú až do konca sezóny 2025, potom majú prísť nové. Požiadavky sú jasné, musia byť jednoduchšie, lacnejšie a lákavejšie pre potenciálnych záujemcov.

Ak by sa to podarilo, mohol by si vlastné pohonné jednotky vyrábať dokonca aj Red Bull, aspoň to povedal pre Motorsport.com Helmut Marko. V Milton Keynes teraz naplno pracujú na prevzatí duševného vlastníctva Hondy po roku 2021 a pokračovaní toho, čo japonská automobilka začala.

„Ak sa doterajšie náznaky noviniek premenia na skutočnosť a nový motor bude oveľa jednoduchší, zostane inovatívny, bez MGU-K a s limitom nákladov okolo 50 miliónov, potom nebude predstavovať taký zložitý problém, ako ten súčasný,“ povedal Marko.

„To by znamenalo, že sa môžeme pustiť do vývoja vlastného motora s vybavením, ktoré budeme v Milton Keynes mať.“

Znamená to teda, že by Red Bull mohol mať vlastný motor? „Presne tak. Či bude len náš alebo vyvinutý v spolupráci s niekým ďalším, to je už len otázka rokovaní,“ prikyvuje Marko.

To je však hudba budúcnosti. Teraz si musí Red Bull hlavne zaistiť svoje motory pre roky 2022 až 2025, a presne to aj robí. Marko už skôr v rozhovore pre nemecké médiá povedal, že dohoda na prevzatí duševného vlastníctva Hondy sa finalizuje. Tieto slová potvrdil aj pre Motorsport.com.

„Povedal by som, že sme tak na 80 alebo 85 percent hotoví,“ vyhlásil Rakúšan, pričom dodal, že Red Bull o nejakom „pláne B“ neuvažuje. „Naplno sa sústredíme na projekt Hondy.“