Wolffova trojročná zmluva vraj vyznieva zavádzajúco: Nie som tu na tri roky

zdroj: Mercedes

Dlhé rokovania medzi Mercedesom a Totom Wolffom — a ako sa neskôr ukázalo aj Ineosom — viedli k vzniku triumvirátu vo vedení tímu. Wolff navyše podpísal ďalšiu trojročnú zmluvu ako jeho šéf, čo však podľa neho vyvolalo nesprávne reakcie. Vysvetlil, že sa Mercedesu neupísal len na tri roky.

Kým pôvodne vlastnil Daimler 60 percent tímu, Toto Wolff 30 a zvyšných desať patrilo Nikimu Laudovi, dnes sa sily vyrovnali. Daimler, Wolff a Ineos sa stali rovnocennými partnermi. Wolff dostal o jednu úlohu navyše, a teda má stále pôsobiť ako šéf stajne.

Pravdepodobne však túto funkciu nebude musieť zastávať celé tri roky, ako to naznačuje už aj oficiálne stanovisko strieborných šípov. Wolff podľa neho bude mať možnosť presunúť sa do novej exekutívnej funkcie v rámci organizácie, keď usúdi, že nastal ten pravý čas. Kedy ten čas príde? Keď Wolff nájde a vychová svojho nástupcu.

Wolff v každom prípade zdôrazňuje, že v Mercedese nezostáva len na tri roky. “Nie, to je nedorozumenie. Ja som sa neupísal len na ďalšie tri roky. Upísal som sa na celý život. Teraz sme tu traja akcionári, ktorí vlastníme túto spoločnosť. Platí to bez ohľadu na moju pozíciu — môžem byť šéfom tímu, výkonným riaditeľom, generálnym riaditeľom, no zostanem v Mercedese, a to po dlhé roky.”

“Nikdy som neuvažoval o tom, že by som z tímu odišiel ako jeho akcionár. Vždy som však tvrdil, že ako šéf tímu má každý istú dobu exspirácie. Ak by som mal pocit, že niekto dokáže na tomto poste odviesť lepšiu prácu ako ja, prenechal by som mu túto štafetu. Zatiaľ taký pocit nemám,” skonštatoval 48-ročný Viedenčan.

Ako by mal vyzerať jeho nástupca? Podľa Wolffa by si mal zdatne plniť úlohy aj mimo pretekárskych okruhov. “Musíte pokryť pretekársku stránku, no aj komerčnú a politickú. Preto sme sa zhodli na tom, že na tejto pozícii zostanem. Byť šéfom tímu ma navyše baví.”

“Ale pre budúcnosť tímu a udržateľnosť jeho rastu sa už pozerám dopredu. Hľadám, kto by to jedného dňa po mne mohol prevziať a ja by som sa mohol presunúť do korporátnej pozície, napríklad na miesto výkonného riaditeľa či generálneho riaditeľa.”

“Kedy sa to stane, netuším. Spolu s Jimom (Ratcliffom, zakladateľom a výkonným riaditeľom Ineosu, pozn. red.) a Olom (Källeniusom, šéfom Daimleru) sme sa zhodli na tom, že je mojou povinnosťou určiť, kto by túto úlohu mohol prevziať. V skutočnosti sa dokonale prelínajú záujmy všetkých troch strán. Nechceme, aby tím viedol niekto, kto nebude úspešný,” ozrejmil Toto Wolff.

Možno vás zaujme

Komentáre