logo F1online.skF1online.sk

McLaren sa nechystá zvoľniť vo vývoji. Stellu inšpiruje Schumacherova sezóna 2004

Lando Norris
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 12:21

Hoci jazdecký šampionát je veľmi zamotaný, McLaren má už v boji o konštruktérsky titul vybudovaný obrovský náskok. Keďže pre stajne je najdôležitejší výsledok v Pohári konštruktérov, v McLarene by teoreticky mohli začať uvažovať, že časť zdrojov presunú na vývoj budúcoročného auta. Andrea Stella však avizuje, že technické oddelenie bude naďalej bojovať na oboch frontoch.

V doterajšom priebehu sezóny bol McLaren najsilnejším tímom. Vyhral päť zo siedmich pretekov a na čele šampionátu si vypracoval 132-bodový vankúš. Na túto dominanciu sa však papájoví nechcú spoliehať a rozhodne nerátajú s tým, že bude pokračovať. V konečnom dôsledku už aj v Imole sme videli, že zlaté obdobie papájového tímu v tejto sezóne sa môže chýliť ku koncu.

“Keď sa bavíme o Miami, chápeme silné stránky monopostu MCL39. Celkovo je to konkurencieschopné auto, no za istých podmienok má nad zvyškom poľa výhodu,” vysvetľuje Andrea Stella. “Tieto podmienky sa veľmi dobre prejavili v Miami a na tamojšom okruhu, pri tých rýchlostiach a vonkajších teplotách. Veľmi dobre však vieme, že na iných okruhoch ako v Saudskej Arábii či Japonsku, to bol iný príbeh. Všetko je o čosi tesnejšie.”

Vývojová vojna preto musí pokračovať. “Azda budeme schopní si v priebehu sezóny udržať tieto charakteristiky a túto výhodu. Na to však bude nutné monopost vyvíjať a vylepšovať, pretože nikto nečaká, nikto nesedí so založenými rukami. Vidíme, že naši súperi na okruhy prinášajú vylepšenia. My máme v pláne vylepšovať MCL39 a pokúsime sa dosiahnuť to, aby nášmu autu vyhovovala ešte širšia škála podmienok a rýchlostí v zákrutách.”

Andrea Stella sa stal súčasťou McLarenu v roku 2015, keď do britského tímu prestúpil z Ferrari. Dnes je dokonca šéfom tradičnej stajne, no stále spomína na svoje časy vo Ferrari. Pri šampionátovej bitke sa mu vybavuje aj sezóna 2004, keď vo Ferrari pracoval s Michaelom Schumacherom.

Legendárny Nemec vtedy vyhral dvanásť z úvodných trinástich veľkých cien. “Musíme sa vrátiť do roku 2004: Auto s Michaelom vyhralo dvanásť z prvých trinástich pretekov. Ušli mu len jedny, pretože Michael havaroval s Montoyom v monackom tuneli, keď bol Montoya v skutočnosti o kolo pozadu a za safety carom. Inak by sme vyhrali trinásť pretekov z trinástich.”

Spomienka na Schumacherovu formu dnes motivuje Andreu Stellu. “Toto je latka, ktorou často motivujem dokonca aj sám seba. Tam by som sa chcel dostať. Nemyslím si však, že tento rok sa stane niečo také,” povedal ešte pred pretekmi v Imole, ktoré napokon vyhral Max Verstappen. McLaren v ideálnom prípade môže vyhrať už len jedenásť z prvých trinástich pretekov.

“Čaká nás tvrdá práca, aby sme to dosiahli v nasledujúcich rokoch,” dodáva na margo svojich ambícií. “Ešte zaostávame o pár krokov oproti tým, ktorí túto latku nastavovali.”

Súvisiace články

Diskusia