logo F1online.skF1online.sk

Bahrajn nám absolútne nesedí, hlási McLaren

Andrea Stella
© LAT Images/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala12. 4. 2025

V prvom tréningu to tak rozhodne nevyzeralo, ale Bahrajn podľa šéfa McLarenu Andreu Stellu patrí medzi najmenej obľúbené okruhy britskej stajne v kalendári. V prvej polovici sezóny vraj žiadna z tratí nevyhovuje McLarenu menej ako práve Sachír.

Konkurencia očakávala však úplne niečo iné. George Russell už dlhšie avizuje, že v Bahrajne a v Saudskej Arábii by mal McLaren takpovediac kraľovať. Na týchto podujatiach sa totiž teploty trate šplhajú nad 40 °C, čo je doménou papájových monopostov a ich fenomenálnej práce s pneumatikami.

McLarenu však Bahrajn nevonia. “Moje očakávanie je také, že Bahrajn je pre McLaren najnáročnejším podujatím z prvej polovice sezóny,” vyhlásil Andrea Stella na piatkovej tlačovej konferencii, teda ešte predtým, ako Oscar Piastri v druhom tréningu nadelil najbližšiemu súperovi z radov konkurencie viac ako polovicu sekundy.

Očakávania z predsezónnych testov sa zatiaľ zhodujú s realitou, mohli by sme si povedať. “Nie som si celkom istý, že na testoch sme videli, že by sme mali výhodu z hľadiska rýchlosti v prvom kole. Videli sme len to, že auto je šetrné k pneumatikám, čo je vlastnosť, ktorú sme v Suzuke nedokázali celkom zužitkovať, keďže ide o okruh s nízkou degradáciou. Toto je trať s vysokou degradáciou, takže ak niečo, toto by mohla byť naša silná stránka.”

“Aby sme však profitovali z tejto silnej stránky, musíme sa dobre kvalifikovať a nesmieme sa zaseknúť v premávke. Niekoľko vecí musíme urobiť správne. Nemyslím si však, že McLaren bude mať vôbec nejakú výhodu na tejto konfigurácii, ktorej dominujú pomalé zákruty,” brzdí očakávania 54-ročný Talian.

Nemôžeme hovoriť o dominancii

Stellove a v konečnom dôsledku aj Norrisove vyjadrenia náramne pripomínajú Tota Wolffa, ktorý aj po štyroch rokoch takmer totálnej dominancie opakoval, akú má Mercedes silnú konkurenciu a ako mu ten či onen okruh vôbec nevyhovuje, aby sa v nedeľu utrhol z reťaze.

Stella však nechce ani počuť o tvrdeniach, že McLaren je dominantný. “MCL39 je určite konkurencieschopné auto. Je rýchlejšie ako minuloročné, ktoré bolo už beztak rýchle a spoľahlivé. Potrebovali sme sa chopiť niektorých inovácií a nazbierať odvahu zmeniť prakticky celé auto. Nemôžem dostatočne poďakovať mužom a ženám v McLarene, ktorí nám priniesli tento výkon, ktorý sme si dali za cieľ.”

“Na druhej strane si však myslím, že rozostupy sú veľmi malé. Stále sú malé,” zdôrazňuje šéf tímu. “Ak sa pozrieme na kvalifikáciu v Číne, bolo to trochu premiešané. V kvalifikácii v Japonsku sme boli porazení, v pretekoch sme boli zdolaní. Musíme byť realisti, keď sa bavíme o výkonnosti.”

“Niekedy počujem, že ľudia hovoria o dominancii, niekedy od našich súperov. Podľa mňa je to mimo,” pokračoval Stella, ktorý tieto vyjadrenia považuje len za psychologické a mediálne hry. “Každý pozná túto hru, každý vie, ako dostať súperov pod tlak alebo ako sa na nich pokúsiť zatlačiť. My sa však pevne držíme pri zemi a sme veľmi pokojní. Neskočíme nikomu na udičku. Vieme, že musíme tvrdo pracovať, aby sme zužitkovali potenciál MCL39, a musíme pokračovať v tvrdej práci, aby sme zlepšovali auto.”

Potreboval McLaren budíček?

Tak či onak, Max Verstappen dokázal v Japonsku poraziť McLaren aj napriek ustavičnej tvrdej práci, o ktorej hovorí papájový tím. Verejnosť stajni vyčítala, že to nezvládla, keď výhodu dvoch jazdcov proti jednému vyhodila von oknom. Piloti McLarenu sa vo štvrtok zhodli na tom, že boxový múrik to mohol spraviť aj inak.

“Nepotrebovali sme žiaden budíček, pretože sme nespali a rozhodne sme sa nezasnívali,” ohradil sa Stella po ďalšej novinárskej otázke k VC Japonska. “Boli sme celkom prebratí a vedeli sme, že ak nezužitkujeme plný potenciál auta, budeme porazení, a ak sa nám to podarí, tak môžeme vyhrať s veľmi malým náskokom.”

“O tomto sa bavíme v rámci tímu. Toto sú rozhovory, ktoré v ňom vedieme. To ostatné je tak trochu rozdúchavané externe, ale neodráža sa to v číslach,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia