McLaren chce pomôcť Norrisovi z problémov s brzdami: Podarilo sa nám to identifikovať

Aj keď McLaren vstúpil do tejto sezóny so statusom najrýchlejšieho monopostu, v tábore britského tímu majú ďaleko od pohody. Tím razí prudko defenzívny prístup a rozhodovanie boxového múru v Japonsku vyvolalo veľmi odlišné reakcie. Okrem toho je dnes už jasné, že tohtoročný monopost MCL39 má vrodené aspekty, ktoré nevyhovujú pilotovi tímu Landovi Norrisovi.
V tohtoročnom aute má britský pretekár problém pri brzdení. Táto slabina príliš neovplyvňuje jeho tímového kolegu Oscara Piastriho, ale Landa s určitosťou pripravila o pole position v Japonsku. Spočiatku sa o tom len šuškalo, ale v Suzuke s tým McLaren i Norris vyšli na verejnosť.
Najviac sa to prejavuje práve v kvalifikáciách. V rýchlom kole z toho nedokáže dostať zakaždým maximum a hlavne jeho prvý pokus v Q3, v ktorom stratil štyri desatiny na Piastriho, bol svedectvom týchto problémov. Pre úplnosť treba dodať, že šéf stajne Andrea Stella nešpecifikoval konkrétnu oblasť, ale my už vieme, že ide o brzdy.
„Vieme, že v Landovom prípade existuje jeden konkrétny aspekt monopostu, ktorý potrebujeme zlepšiť, aby sa cítil prirodzenejšie a mohol doručiť výsledok,“ povedal taliansky inžinier. „Myslím si, že sa nám to podarilo veľmi dobre identifikovať a plánujeme na tom zapracovať v nasledujúcich pretekoch. Uvidíme, či bude auto prirodzene robiť to, čo od neho Lando očakáva.“
Stella necharakterizoval problém a tiež nepovedal, čo by mal monopost robiť, ale v súčasnosti to nerobí. Ako sme však uviedli, už sme sa dozvedeli, že to súvisí s brzdením, čo vyplýva aj z dostupnej telemetrie. „Povedal by som, že to súvisí s jazdcovým vkladom a odpoveďou auta na jeho vstupy. Podľa mňa je v súčasnosti príliš citlivé,“ povedal šéf McLarenu.
Znie to záhadne, ale zdá sa, že inžinieri by to mali vyriešiť a potom očakávame od Landa aj zlepšenie výkonov. Austrália bola pôsobivá, Čína a Japonsko o niečo menej. „Aj keď Stella nevysvetlil, o aké oblasti ide, podľa dostupných informácií je nástup na brzdu jednou z oblastí, v ktorých Norris trpí v porovnaní s Piastrim,“ uviedol portál The Race.
„Norris preťahuje fázy brzdenia a zatáčania v nájazde do zákrut viac ako jeho tímový kolega. Zaťaženie prednej nápravy je v takom prípade progresívnejšie a často vďaka tomu dostane od monopostu lepšiu rotáciu a môže skôr šliapnuť na plyn, ale v tiahlych zákrutách to spôsobuje drobenie pneumatík. Ak existuje riziko drobenia pneumatík, v prípade Norrisa nastupuje rýchlejšie a výraznejšie ako u Piastriho,“ vysvetlil britský portál.
Riešením je úprava bŕzd a brzdového systému a presne na tom inžinieri v súčasnosti pracujú. Zaujímavé však je, že Piastri nemá podobné problémy. „Oscar sa v prípade tejto jednej oblasti cíti komfortnejšie. Sú tu však iné aspekty, v ktorých sa potrebuje o trochu lepšie zorientovať. V jeho prípade boli prvý sektor a najmä druhá zákruta trochu hop alebo trop,“ povedal Stella.
„Bohužiaľ, v druhom pokuse v Q3 to netrafil, aj keď zvyšok kola bol jednoducho úžasný. Ak majú jazdci všetko trafiť a dostať auto úplne na hranu, tak od neho žiadajú niečo odlišné. Na oboch stranách garáže tak cítime príležitosti, na ktorých môžeme zapracovať,“ dodal taliansky inžinier.