logo F1online.skF1online.sk

Alesi predáva svoje Ferrari F40, aby pomohol synovi v F2

Jean Alesi
© FOM
Milan Kubala
Milan Kubala7. 6. 2020

Zatiaľ čo sa Formula 1 obrovskými krokmi dostala k pomerne nízkemu rozpočtovému stropu o objeme 145 miliónov, juniorské šampionáty táto zmena nijako nezasiahne. Jean Alesi preto kritikou nešetrí, náklady na Formulu 2 považuje za astronomické.

Giuliano Alesi po troch sezónach a štyroch víťazstvách v seriáli GP3 postúpil do vyššej ligy. Vlani absolvoval svoj debutový ročník vo Formule 2 v tíme Trident, no o pár týždňov začne pôsobiť pod hlavičkou stajne HWA.

Lacné to ale nebude. Jedna sezóna vo Formule 2 môže stáť až 1,8 milióna eur, čo je pre bežného pretekára značný obnos peňazí a vyzbierať ho je boj na dlhú trať. Aj preto Jean Alesi predáva svoje Ferrari F40 v hodnote jedného milióna eur.

“Najskôr chcem povedať, že vo Formule 2 to bude tento rok nočná mora — práve kvôli všetkým tým pretekom v tesnom závese,” zamyslel sa Jean Alesi počas interview pre Sky Sports F1. “Teraz sa bavíme o rozpočtovom strope, ale pre Formulu 2 sa neurobilo nič. Nezmenili výšku poplatku ani nič. Som si istý, že veľa jazdcov sezónu ani len nedokončí. Pre pilotov Formuly 2 a Formuly 3 to bude katastrofálny ročník.”

Na ceste do F1 si každý musí pomôcť sám. “Verím, že sa niečo zmení a títo piloti dostanú šancu, lebo investujú do toho veľa. A nejde len o finančnú stránku, ale aj o ich životné príležitosti, veď odchádzajú zo škôl, z univerzít, lebo snívajú o tom, že sa stanú pretekármi. Nik sa však o nich nestará.”

“Som z toho smutný, lebo aj keď som bývalý pilot Formuly 1 a mám známosti, tak som musel predať moje Ferrari F40, aby mal môj syn dostatok peňazí na Formulu 2,” krúti hlavou Alesi. Deti bežných smrteľníkov si k šampionátu ani nepričuchnú. “A kvôli čomu? Lebo je takmer nemožné nájsť sponzora. Potom sa pozriete na náklady — príliš vysoké. A nikomu sa to nechce meniť.”

Alesiho Ferrari F40 malo aj nostalgickú hodnotu, dostal ho totiž ako súčasť jeho zmluvy s Ferrari, keď v Maranelle pôsobil medzi rokmi 1991 a 1995. Keď však zistil, že kariéra jeho syna je v ohrození, neváhal.

“V našej rodine robíme všetko s vášňou. Nemôžem však porovnávať Ferrari F40 v mojej garáži s pohľadom na môjho syna, keď preteká. Mám radšej jeho, keď preteká, ako túto F40. Aj tak som už na ňu starý,” rozosmial sa.

Súvisiace články

Diskusia