Stella o tímovej (ne)réžii: Opatrne s povrchnými tvrdeniami

Mohol McLaren urobiť dnes niečo inak, aby zdolal Maxa Verstappena? Podľa šéfa tímu Andreu Stellu v podstate ani nie, keďže strategické možnosti boli limitované a v Suzuke sa veľmi ťažko predbieha.
Britský tím mal ešte jednu možnosť – a síce vymeniť svojich pilotov v snahe dať šancu Oscarovi Piastrimu zaútočiť na Maxa Verstappena. K takejto tímovej réžii však neprišlo. Samotný pilot sa vyjadril, že ani neočakával, že ho tím pustí pred Landa Norrisa.
„Je fér, že Oscar dal takýto podnet a okomentoval situáciu. Bol blízko k Landovi, no ten manažoval svoje pneumatiky, aby sa pokúsil ešte vymyslieť niečo na Maxa. Mali by sme byť preto opatrní vo vynášaní povrchných súdov,“ reagoval Andrea Stella, podľa ktorého by sa na víťazovi pretekov nič nezmenilo ani v prípade, ak by prehodil svojich pilotov. „Dnes skrátka nebolo možné predbiehať. Ak chcete byť vôbec v pozícii zaútočiť, potrebujete osem desatín sekundy. A pokiaľ už ste v sekunde, ocitnete sa v špinavom vzduchu a vaše tempo klesá.“
Podľa šéfa McLarenu sa o dnešnom výsledku vo veľkej miere rozhodlo už v kvalifikácii. „Preteky boli z veľkej miery rozhodnuté už v sobotu. Dnes sa neudialo veľa akcie. Získali sme veľkú porciu bodov, čo je povzbudzujúce, no vidíme, že ostatní nie sú ďaleko, a dokonca sa môžu dostať aj pred nás,“ pripomenul šéf britskej stajne.
Prvých päť pilotov v cieli zvolilo rovnakú jednozastávkovú stratégiu s prezutím zo strednej zmesi na tvrdú s veľmi podobným načasovaním zastávok v boxoch. Mohli v McLarene vyskúšať niečo iné, keďže oproti Maxovi Verstappenovi disponovali na čele dvomi autami, a teda možnosťou rozdeliť stratégie?
„Natiahnuť úvodný stint by nám neprinieslo efekt, keďže Russell bol po prezutí na hardy rýchly. Zanalyzujeme si, či sme mohli s Landom skúsiť undercut na Maxa. Netreba však zabúdať na Oscara, ktorý by v takom prípade musel čakať na svoju zastávku, a dostal by sa do ohrozenia od áut za nami, predovšetkým od Russella. Pri snahe o undercut sa navyše vystavujete riziku safety caru a straty pozície na trati,“ pripomína Andrea Stella, ktorý si myslí, že ak by sa McLareny ocitli v premávke, mali by problém predrať sa dopredu.
„Degradácia bola natoľko nízka, že ak by sme už raz prišli o pozíciu počas safety caru, bola by stratená. Nemyslím si, že by sme dokázali predbehnúť na trati Ferrari či Mercedes,“ uzavrel šéf britskej stajne.