Horner odmieta tvrdenia, že by Red Bull žiadal o odklad pravidiel

Z pohľadu vývoja pohonných jednotiek je rok 2026 už takmer za rohom. V kuloároch sa preto šepká o tom, ako by mohlo vyzerať rozloženie síl po stránke výkonu motorov. V tomto smere sa toho veľa neočakáva od spolupráce medzi Red Bullom a Fordom, čo vedie k mnohým špekuláciám.
Formulu 1 po dvanástich rokoch čaká motorová revolúcia. Pritiahla také značky ako Ford a Audi, a presvedčila Hondu otočiť o 180 stupňov a zostať v športe. S blížiacim sa štartom sezóny 2026 sa však začínajú množiť aj debaty o tom, či je nová motorová formula tá správna, a či by ju dokonca nebolo lepšie skrátiť, nebodaj vynechať, a radšej staviť na desaťvalcové motory.
Jedným z podporovateľov návratu desaťvalcov je aj Christian Horner. Mnohí vrátane šéfa Mercedesu Tota Wolffa si to vykladajú tak, že Red Bull nie je veľmi spokojný s výsledkami vlastného vývoja a chce skrátiť obdobie trvania nových pravidiel na minimum, aby s hendikepom jazdil čo najkratšie. Podľa niektorých zdrojov sa dokonca pokúša o odklad, čo však Horner dementoval.
“Myslím si, že v tejto chvíli už všetky tímy naplno pracujú na roku 2026. Musíme preto pochopiť, o čom to celé má byť,” uviedol Christian Horner. “Teraz máme biznis aj s pohonnými jednotkami, naše motory bežia na dynamometroch. Objavili sa aj nejaké špekulácie, že tlačíme na odklad. To rozhodne nie je tak. Sme vybavení a pripravení na rok 2026. Taký je náš plán.”
Aj keby na niečo také časť štartového poľa začala tlačiť, je nepravdepodobné, že by s podobným návrhom uspela. Dodávatelia motorov by museli celkom prerobiť svoje výrobné plány. Pripraviť však dostatok motorov súčasnej špecifikácie pre všetkých zákazníkov by mohol byť veľký problém.
“Bol by som veľmi prekvapený, už je totiž veľmi pokročilá doba. Máme nastavené systémy riadenia, procesy a pravidlá. V súvislosti s motormi sme spravili veľké záväzky,” pripomína stámiliónové investície výrobcov do svojich pohonných jednotiek.
“Strašne veľa sa toho hovorí o budúcnosti a motoroch budúcnosti. Myslím si, že čím skôr si potrebujeme pripraviť plán, ako to bude vyzerať. Netýka sa to však len budúceho roka, ale toho, ako bude vyzerať F1 počas najbližšieho desaťročia,” upozornil a na margo možnej expresnej zmeny pravidiel v roku 2026 dodal: “Myslím si, že Popoluška už odišla, už je desať po polnoci.”